» تیتر یک » زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خوی نواخته شد
تیتر یک - خوی
هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید؛

زنگ ایثار و مقاومت در مدارس خوی نواخته شد

مهر 1, 1402 20

 مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی گفت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ مهر و ایثار و مقاومت به‌صورت نمادین در یکی از مدارس خوی نواخته شد.

به گزارش حرف رک مرتضی محمدپور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان خوی در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر، ایثار و مقاومت که بصورت نمادین در مدرسه خواجه نصرالدین طوسی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: تقارن زیبای هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را به فال نیک گرفته و از خداوند متعال می‌خواهیم که ان‌شاءالله به احترام شهدا و به‌خاطر زحمات ارزشمند همکاران و اساتید و به حرمت دل‌پاک دانش‌آموزان امسال سال تحصیلی توأم با آرامش و شور و نشاطی را پیشرو داشته باشیم.

 وی با اشاره مشکلات آماده‌سازی مدارس افزود: قسمت اعظمی از مسائل و مشکلات آماده‌سازی مدارس مربوط به چند سال اخیر است، در دوران کرونا آموزش‌های مجازی مشکلاتی را جهت دستیابی به اهداف تعلیم‌وتربیت ایجاد کرده بود که در سال تحصیلی گذشته برای حل این مسائل و تقویت سطح دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌شده بود.

 محمدپور اظهار داشت: زلزله‌های پی‌درپی که اتفاق افتاد نه‌تنها پیشبرد این برنامه‌ها را دچار مشکل کرد؛ بلکه مشکلات بیشتری هم برای مدارس و دانش‌آموزان ایجاد کرد به‌طوری‌که در آخرین زلزله ۷۹ مدرسه و در زلزله‌های قبلی ۸۴ مدرسه آسیب‌های کلی و جزئی داشتند.

 وی گفت: با حمایت‌های مدیرکل آموزش آموزش‌وپرورش و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و روحیه جهادی و امید و خودباوری همکاران عزیز و حمایت‌های ارزشمند خیرین بزرگوار و همراهی اولیا و دانش‌آموزان در قالب گروه‌های جهادی تمامی این مدارس امروز آماده استقبال از دانش‌آموزان هستند.

 مدیر آموزش‌وپرورش خوی خاطرنشان کرد: امروز ۱۴ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۲۸ میلیارد و ۴۶۶ مدرسه خیر ساز مشارکتی و تمام خیری در سطح شهرستان در حال احداث است که ان‌شاءالله با اتمام این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی شهرستان که سه مترمربع برای هر دانش‌آموز است به میانگین استانی یعنی ۴.۲ نزدیک‌تر خواهد شد.

 محمدپور تصریح کرد: بحث تربیت یک پروسه مستمر است و در همه‌جا باید ساری و جاری باشد و در این راستا تابستان امسال بار رهنمودهای امام‌جمعه و همکاری مدارس و کانون‌های تربیتی و کانون‌های مساجد کارهای ارزشمندی صورت گرفت که مطمئناً به‌مرورزمان تأثیرات مثبت آن را در مدارس و جامعه شاهد خواهیم بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×