» اجتماعی » زن بیمار گرفتار در برف نجات یافت
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:

زن بیمار گرفتار در برف نجات یافت

دی 23, 1402 20

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: امدادگران چالدران، بيمار بدحال اورژانسی در روستای مخمور این شهرستان را از ميان برف و كولاک نجات دادند.

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: در ساعت ۲۱:۴۳ روز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ با درخواست همکاری اورژانس مبنی بر انتقال یک نفر خانم بدحال از روستای مخمور چالدران، به دلیل شرایط جوی نامساعد منطقه و عدم دسترسی عوامل فوریت‌های پزشکی به روستا، اکیپ امدادی پایگاه امداد و نجات قره‌چی‌بلاغی هلال‌احمر چالدران به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با تلاش چندساعته نیروهای امدادی در منطقه سخت‌گذر، بیمار به مرکز درمانی انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی عنوان کرد: چندین نفر از امدادگران هلال‌احمر در قالب اکیپ امداد و نجات جاده‌ای و امداد کوهستان این بیمار بدحال روستایی را به‌سرعت و از میان برف و کولاک نجات داده و با یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند.

محبوبی اظهار داشت: حضور به‌موقع امدادگران هلال‌احمر موجب انتقال سریع این بیمار به بیمارستان شد و وی در زمان مناسب مورد مداوا و درمان قرار گرفت و هم اینک حال عمومی مساعدی دارد.

وی گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته امدادگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر شهرستان چالدران، به ۱۸ خودرو سواری در محور آواجیق به چالدران امدادرسانی کردند.

محبوبی بر لزوم به‌همراه‌داشتن تجهیزات زمستانی به‌خصوص زنجیرچرخ هنگام عزیمت به محورهای برفی تأکید کرد و گفت: سالم‌بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن هم ازجمله موارد مهمی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد: خودروها به‌ویژه خودروهای باری بدون بار با گرفتن ترمز ناگهانی دچار چرخش می‌شوند و احتمال واژگونی آنها زیاد است.

محبوبی تأکید کرد: رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها فاصله طولی را رعایت کنند، از رانندگی هنگام خواب‌آلودگی بپرهیزند و در هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه امداد و نجات این جمعیت در طرح زمستانه امسال باهدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی فصل زمستان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×