» اخبار استان » بوکان »  زن در اسلام بالاترین جایگاه را دارد
بوکان روز دختر
بوکان

 زن در اسلام بالاترین جایگاه را دارد

خرداد 1, 1402 70

فرماندار بوکان در آئین تکریم از دختران نخبه بوکانی گفت: در اسلام برای زن مقام والایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس؛ هم‌زمان با سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت با حضور جمع کثیری از دختران نخبه و مدیران بوکانی ویژه‌برنامه‌ای در سالن سردار سلیمانی این شهر برگزار شد.

فرماندار بوکان در این مراسم ضمن تبریک میلاد باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه ( س) و روز دختر به همه دختران بوکانی گفت: زنان در جامعه دینی و فرهنگی ما بر اساس معیارها همیشه جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.

خشایار صنعتی افزود: دین و آئین اسلام منزلت ویژه‌ای برای بانوان از سطح خانواده تا جامعه قائل می‌باشد و این مقام و منزلت به‌صورت کامل از دیدگاه قرآن بیان شده است.

وی ادامه داد: درحالی‌که جهان مادی و سکولاری زن را به‌عنوان کالا برای تجارت می‌بیند، بیشتر بزرگان دین اسلام، بزرگ‌ترین و امین‌ترین مشاوران خود را از بانوان انتخاب می‌کردند و می‌کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان تصریح کرد: درک جایگاه زن هرگاه در جامعه درک شده است ضد ارزش‌ها رنگ‌باخته‌اند و فرهنگ جامعه به بالانس رسیده و مسیرهای پیشرفت، راه همواری را روبه‌روی خود دیده‌اند.

صنعتی ادامه داد: اکنون جمهوری اسلامی ایران یکی از ندرت جوامعی است که به معنای واقعی جایگاه تربیتی و انسان‌ساز بانوان در آن رعایت می‌شود.

وی عنوان کرد: با نگاهی کوتاه به موفقیت‌های علمی، ورزشی، فرهنگی و دانشگاهی ایران اسلامی که توسط دختران این سرزمین کسب شده، نشان از جایگاه ویژه آنان در انقلاب اسلامی است.

خشایار صنعتی در پایان افزود: ادارات باید ظرفیت بانوان را به‌خوبی احساس و پای آنان را در کارهای مهم مدیریتی شهری باز کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×