» اجتماعی » زیبایی بصری ارومیه نباید خدشه‌دار شود
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر
عضو شورای شهر:

زیبایی بصری ارومیه نباید خدشه‌دار شود

خرداد 9, 1402 40

عضو شورای شهر ارومیه گفت: این شهر به نفس تازه‌ای از بابت رنگ آمیزی و زیباسازی مبلمان شهری نیاز دارد و نباید زیبایی بصری آن خدشه دار شود.

به گزارش حرف رک، مرتضی بهرام روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر لزوم توجه به سیما و منظر شهری اظهار کرد: ارومیه شهر زیبایی است و نباید با کارهای غیرقانونی منظر شهری را به خطر انداخت.

وی افزود: بهسازی و رنگ آمیزی دیوارهای پل‌های عابر پیاده و تجهیز برخی از آنها به منظور سالم سازی فضاهای شهر که قابل استفاده برای آحاد مردم از جمله افراد مسن، معلولان و خردسالان است باید از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری باشد.

بهرام ادامه داد: رنگ آمیزی روتین معابر، پل‌ها و دیوارها از منظر زیبایی شناسی تاثیر بسیاری در بُعد روانشناسی جامعه دارد لذا باید از متخصصین امر، دانشجو و اساتید هنر و معماری در راستای همراهی ارتقا سطح زیبایی شهری استقبال کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لزوم رعایت قوانین بهسازی شهری گفت: سازمان سیما و منظر با رعایت دقیق مقررات و قوانین و ارائه راهنمایی‌های لازم، ارجاع یا اجبار به دادخواهی شهروندان به کمیسیون‌های شبه قضایی که باعث تکدر خاطر و اسباب زحمت شهروندان است را مورد توجه قرار داده و به حداقل برسانند.

بهرام با اشاره به تبلیغات نادرست و نصب بنرهای بزرگ مغایر با قانون در سطح شهر اضافه کرد: تبلیغات و بنرهای غیر قانونی و گاهی با موضوعاتی مغایر با فرهنگ و شان مردم ارومیه موجب برهم زدن منظر شهری است لذا نباید اجازه داد چهره شهر را مخدوش کند.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر لزوم توجه به المان‌های شهری یادآور شد: تابلوهای ترافیکی با وجود تحت امر نظر سازمان ترافیکی نیاز به هماهنگی هر چه بیشتر سازمان سیما و منظر دارد تا زیبایی بصری شهر را دچار خدشه نشود.

بهرام با اشاره به لزوم احیای پارک‌های قدیمی شهر تاکید کرد: پارک ملت و کتابخانه پارک ملت محلی نوستالژیک برای مردم ارومیه مخصوصا برای خیلی از تحصیل کردگان قدیم است که باید برای احیای ان اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×