» پیشخوان » سارق قطعات خودرو در مهاباد دستگیر شد
پیشخوان - گفتگو - مهاباد
فرمانده انتظامی مهاباد:

سارق قطعات خودرو در مهاباد دستگیر شد

دی 20, 1402 زمان مطالعه: 1 50

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از شناسایی و دستگیری سارق دستگاه کنترل الکترونیک "ECU"خودروها در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: با شکایت‌های مال‌باختگان و با تلاش شبانه‌روزی و بررسی‌های مأموران کلانتری یک سارق حرفه‌ای با کشف ۹ فقره سرقت اموال و لوازم خودرو مردم و مسافران، در این شهرستان دستگیر شد.

وی عنوان کرد: به دنبال وقوع سرقت‌های مکرر از خودروهای شهروندان در مناطق مختلف سطح شهر، رسیدگی به این پرونده در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: باتوجه به تحقیقات انجام شده متوجه شدیم که سارق حرفه‌ای در مناطق مختلف مهاباد فعالیت‌های غیرقانونی انجام می‌دهد سارقان با شناسایی پلاک‌های غیربومی، اقدام به سرقت اموال باارزش شهروندان می‌پرداخت و در نهایت با بررسی پایش اطلاعات موجود در صحنه‌های وقوع جرم و سرنخ‌هایی موجود و انجام اقدامات اطلاعاتی پلیس متهم در دام مأموران انتظامی افتادند.

وی تأکید کرد: با رصد هوشمندانه پلیس شناسایی و دستگیر شد متهم در جریان بازجویی به ۹ فقره دستبرد مشابه از خودروها و لوازم خودرو شهروندان در مناطق مختلف شهر اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده مقدماتی، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

یوسف اشرفی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک که به سرقت احتمالی منازل مسکونی، مراتب را به قید فوریت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و گزارش کنند این اقدام به پیشگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت شهروندان کمک بسزایی خواهد کرد.

اشرفی در ادامه گفت: برای پیشگیری از وقوع سرقت حتما باید از قفل مرکزی خودرو را ببندید و از سیستم امنیتی خودرو استفاده کنید همچنین، از قفل دستی برای درب راننده نیز استفاده کنید و سعی کنید دوربین مداربسته در نزدیکی خودرو نصب کنید به شما کمک می‌کند تا فعاليت‌های اطراف خودرو را ثبت و در صورت لزوم به پليس گزارش داد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×