» اخبار استان » سد معبر در خیابان‌های ارومیه مدیریت شود
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
امام جمعه ارومیه:

سد معبر در خیابان‌های ارومیه مدیریت شود

دی 22, 1402 40

امام‌جمعه ارومیه گفت: عموم مردم در این شهر از وضعیت سدمعبر ناراضی هستند؛ بنابراین مسئولین امر دراین‌خصوص اقدام فوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز ارومیه ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات به مسئله سد معبر در شهر اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله سد معبر مسئله‌ای گسترده است و فقط شامل دست‌فروشان نمی‌شود و باید وضعیت پیاده‌روها و داخل بازار ساماندهی شده و با پارک دوبل که سبب راه‌بندان می‌شود برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: عموم مردم از وضعیت سدمعبر ناراضی هستند؛ بنابراین مسئولین امر دراین‌خصوص اقدام فوری کنند.

وی تأکید کرد: هر کس با سد معبر خسارت و صدمه جانی و مالی به دیگران بزند ضامن بوده و در قیامت مورد بازخواست قرار خواهد گرفت.

قریشی ضمن درخواست از مسئولان شهر، شورای شهر و دادستان برای رسیدگی به سد معبر توسط برخی فروشندگان، اظهار کرد: برخی از مغازه‌داران وسائل خود را چندین متر خارج از مغازه خود می‌چینند که کاری غلط بوده و باید جلوگیری شود و این مسائل مواردی جزئی است؛ اما چهره استان و شهر را بد می‌کند؛ لذا لازم است مسئولان به این مسائل رسیدگی کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پربرکت رجب، بیان کرد: رجب و شعبان ماه‌هایی هستند که انسان باید خودش را در آن ماه‌ها برای ماه رمضان آماده کند و برای مهمانی خدا در ماه مبارک رمضان مهیا شود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) بیان کرد: امام معصوم (ع) می‌فرمایند ماه رجب ماه با عظمتی است که خداوند تعالی برای اعمال نیک چندبرابر ثواب می‌دهد و خداوند متعال در این ماه گناه و معصیت‌ها را به‌راحتی عفو می‌کند هر کسی در ماه رجب یک روز روزه بگیرد عذاب و آتش خدا از او یک سال فاصله می‌گیرد.

وی گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند از اولین شب جمعه ماه رجب غافل نشوید و آن لیله‌الرغائب است وقتی یک‌سوم شب جمعه اول ماه رجب گذشت ملائک در اطراف کعبه جمع می‌شود و از سوی خدا ندا می‌آید که چه خواسته‌ای از من دارید آنها می‌گویند که خدایا آن‌هایی که در ماه رجب روزه می‌گیرند را عفو کن.

دشمنان به دنبال مأیوس کردن اقوام ایرانی هستند

امام‌جمعه ارومیه، با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین اقوام ایرانی برای رسیدن به اهداف شوم خود هستند، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با بزرگ جلوه دادن برخی مشکلات، به دنبال تضعیف ملت ایران بوده تا آنان را مأیوس کنند.

وی تصریح کرد: اگر برخی نقایص و مشکلات در جامعه وجود داشته باشد نباید همه بخش‌های کشور و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی را زیر سوال برد و باید با وحدت‌رویه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

قریشی به مسئله حجاب اشاره کرد و گفت: دشمنان با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی و کشف حجاب به دنبال ضربه زدن انقلاب اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: باید در مقابل نقشه شوم دشمنان در رابطه با ترویج بدحجابی بایستیم و اجازه ندهیم با ترویج بدحجابی به بنیان خانواده‌ها و دین اسلام ضربه زده شود.

نماز از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برای انسان است

قریشی در ادامه به اهمیت نمازخواندن اشاره کرد و گفت: مؤمن باید در تربیت فرزندان، آنها را از همان ابتدا نمازخوان و عابد تربیت کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: نماز از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برای انسان است چرا که انسان در نماز در مقابل مقام باعظمت خداوند با او ارتباط مستقیم برقرار می‌کند.

وی تأکید کرد: متأسفانه غفلت سبب می‌شود تا انسان ارزش واقعی نماز به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت الهی را بداند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×