» اجتماعی » سفری پرخطر در جاده‌های بی خط‌ونشان آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - گزارش و تحلیل

سفری پرخطر در جاده‌های بی خط‌ونشان آذربایجان غربی

خرداد 9, 1402 30

عمده مشکلات برخی جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی نبود روشنایی، نبود علائم هشدار دهنده، عدم خط‌کشی و پرتگاه‌های خطرناک بدون حفاظ است.

به گزارش حرف رک، یکی از عوامل پیشگیری از تصادفات و حوادث ناگوار در جاده‌ها مخصوصاٌ جاده‌های کوهستانی، و هنگام بارندگی خط‌کشی جاده‌ها است.

خط‌کشی جاده‌ها نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی و ایمنی شهروندان به‌خصوص در شب‌ها که روشنایی کم است و حدود جاده‌ها به‌خوبی قابل رویت نیست دارد.

برخی جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی مخصوصاٌ جاده ارومیه – تبریز به طور کامل دارای خط‌کشی مناسب نبوده و همین امر در زمان بارندگی باعث ایجاد مشکلات زیاد برای رانندگان و بروز تصادفات و داغدار شدن خانواده‌ها می‌شود.

عدم خط‌کشی مناسب جاده شهید کلانتری یکی از عوامل بروز تصادفات در این جاده است

به گفته رانندگان مسیر ارومیه – تبریز رانندگی در این جاده به دلیل نداشتن خط‌کشی به‌ویژه هنگام شب خطرناک است.

رانندگان معتقد هستند: عدم خط‌کشی مناسب این جاده یکی از عوامل بروز تصادفات در این جاده است.

هم‌وطنان استانی با بیان اینکه رانندگی در جاده‌های بدون خط‌کشی و نبود علائم رانندگی بازی با جان است می‌گویند: تعدادی از همکاران راننده ما بر اثر تصادف در این جاده جان خود را ازدست‌داده‌اند.

جاده گلمان؛ جاده مرگ

علی موسی‌پور در خصوص نبود خط‌کشی در جاده گلمان بیان کرد: شهروندان نام این جاده را جاده مرگ گذاشتند، از مسئولان تقاضا داریم که جهت جلوگیری از افزایش تلفات این جاده پای‌کار باشند و نگذارند بیش از این خانواده‌ها داغدار شوند.

 

سه هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی در یک‌ساله گذشته خط‌کشی‌شده است

امیر یدبیضا، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از خط‌کشی بالغ بر ۳ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در یک سال گذشته خبر داد.

یدبیضا گفت: خط‌کشی سه هزار و ۱۳۰ کیلومتر راه، نصب پنج هزار و ۲۶۸ عدد تابلو و علائم ایمنی و جمع‌آوری، بازسازی و تعمیر ۶ هزار ۸۶۴ عدد تابلو و علائم ایمنی از جمله اقدامات اداره کل راهداری است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این اداره کل، ایجاد ۱۸۷ مورد سرعت‌گیر در نقاط مختلف محورهای استان ویک۱ هزار و ۶۸۰ مورد سرعت‌گیر در محورهای مواصلاتی استان است.

یدبیضا بیان کرد: تسطیح، رگلاژ و ترمیم سه هزار و ۸۱۵ کیلومتر از شانه‌های راه‌ها از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در جهت افزایش ایمنی جاده‌های استان در یک سال گذشته بوده است.

وی افزود: همچنین جمع‌آوری و تعمیر پنج هزار و ۳۸۹ و نصب سه هزار و ۶۵ عدد گاردریل، تعمیر و نصب یک هزار و ۸۲۴ عدد چراغ‌های هشدار چشمک‌زن از اقدامات مهم ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی استان است.

یدبیضا بیان کرد: تعمیر یک هزار ۸۲۳ چراغ روشنائی تابلوهای برق و نصب ۳۰۴ بنر و پرچم‌های ترافیکی و هشداردهنده از سایر اقدامات مهم ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی استان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×