» اخبار استان » بوکان » سلیمانی راه مبارزه را به امت اسلامی نشان داد
بوکان
بوکان - پیشخوان
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

سلیمانی راه مبارزه را به امت اسلامی نشان داد

دی 13, 1402 40

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به ابعاد بی‌نظیر شخصیتی سردار سلیمانی وی را روشن کننده راه امت اسلامی در راستای مبارزه با استکبار دانست.

به گزارش «حرف رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ هم‌زمان با چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه‌ای به همین مناسبت با حضور فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در بوکان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور بی‌نظیر اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان برگزار شد فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در سخنانی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی سردار سلیمانی گفت: با نگاهی به زندگی سردار سلیمانی به ابعاد خاص شخصیتی این بزرگ‌مرد که تربیت‌یافته مکتب امام خمینی (ره) و دانش‌آموخته مکتب امام حسین (ع) است پی می‌بریم.

سردار محمدحسین رجبی افزود: بی‌تردید بسیاری از مردم تنها بعد شخصیتی سردار در حوزه نظامی را بیش‌ازپیش بشناسند درحالی‌که این چهره بی‌بدیل عصر معاصر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی در همه ابعاد شخصیتی بودند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در ابعاد نظامی دارای قدرت فرماندهی بی‌نظیر و تدابیر خارق‌العاده‌ای بودند که همین مهم وی را در جهان نظامی منحصربه‌فرد کرده بود.

رجبی عنوان کرد: با نگاهی به ابعاد دیگر شخصیتی سردار سلیمانی به ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون امت‌سازی، قدرت بسیج‌کننده، اقدام پیش‌دستانه و قدرت تفکر می‌رسیم که همین مهم وی را به چهره‌ای تأثیرگذار و بی‌مانند در میان امت اسلامی تبدیل کرده بود.

وی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی برنامه‌های مختلفی برای ایجاد شکاف در جهان اسلام و همچنین بدنام‌کردن دین مبین اسلام در میان دیگر مذاهب داشتند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد و سازمان‌دهی گروه‌های مختلف تکفیری در خاورمیانه بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: اتاق‌های فکر دشمنان با پی‌ریزی نقشه‌های مختلف برای تحقق خاورمیانه آمریکایی سعی کردند با ایجاد گروه‌های تکفیری از جایگاه دین علیه امت اسلامی استفاده کند.

وی افزود: گروه‌های تکفیری که برخاسته از اسلام ساخته شده توسط استکبار بودند تنها طی چند سال بیش از ۲۰ هزار انسان بیگانه را در خاورمیانه به خاک و خون کشیدند تا بتواند به نام دین چهره‌ای زشت و کریه از اسلام حقیقی را در بین جهانیان به نمایش بگذارند.

رجبی تصریح کرد: چرا جریان‌های تکفیری که داعیه اسلامی داشتند از ملت فلسطین دفاع نکردند؛ بلکه سکوت کردند و همین مهم نشان می‌دهد که این گروهک‌ها ساخته سرویس‌های جاسوسی غربی بوده و هستند.

وی عنوان کرد: در آن زمان که دشمنان در نقشه‌های شوم خود برای بدنام‌کردن چهره اسلام در حال موفقیت بودند شخصیت کم‌نظیر امت اسلامی سردار سلیمانی با آن قدرت منحصر به فردش در بسیج‌کردن مردم وارد میدان نبرد شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: با شناخت سردار سلیمانی از ابعاد مختلف نقشه‌های دشمن و قدرت بسیج‌کنندگی مردم در کمترین زمان ممکن شاهد شکست خفت‌بار استکبار در منطقه بودیم.

رجبی گفت: سردار سلیمانی از عراق و لبنان گرفته تا آذربایجان و افغانستان، از پاکستان تا کشورهای مسلمان افریقایی مردم را بسیج کرد تا بتوانند امت اسلامی را از لوس این گروه‌ها پاک‌سازی کنند.

این فرمانده دوران هشت‌ساله دفاع مقدس عنوان کرد: دشمنان از غفلت امت اسلامی استفاده می‌کنند؛ ولی حاج‌قاسم همه ابعاد دشمن را می‌شناخت و توانست راه را برای امت اسلامی روشن کند.

فرمانده سپاه شهدا ادامه داد: در سرزمین غزه جنایت‌های دهشتناکی توسط رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد که برای همه ناراحت‌کننده است؛ اما در ورای آن ما شاهد اتحاد امت اسلامی در حمایت از فلسطینیان هستیم که این مهم نشان‌دهنده روشن بودن راه برای مبارزه با ظلم و ستم است.

رجبی تصریح کرد: غزه زادگاه امام شافعی است؛ اما ما در این چند ماه گذشته دیدیم که برادران ما در یمن، عراق و لبنان پای‌کار آمده‌اند و جان خود را به خطر انداخته‌اند تا به برادران خود در فلسطین را یاری رسانند.

وی عنوان کرد: این کمک و دستگیری و نگرانی در کل بدنه اسلامی رخنه کرده و تمام این نکات مهم با راهی که سردار سلیمانی برای ما مسلمانان روشن کرد در حال روی‌دادن است.

رجبی افزود: حاج‌قاسم بعد از جنگ مسئولیت‌های مهمی را نیز برعهده داشت؛ اما هیچگاه از مردم و مشکلات آنان فاصله نگرفت و همیشه در کنار مردم بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×