» تازه های خبر » سوم خرداد یک حماسه ملی است
تازه های خبر - خوی
فرماندار خوی:

سوم خرداد یک حماسه ملی است

خرداد 3, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 50

فرماندار خوی گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر یک حماسه ملی است.

به گزارش حرف رک ذبیح‌الله کاظمی فرماندار ویژه شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش اظهار داشت: اگر امروز در هر شهر و روستا به گلزار شهیدان گذر کنیم و تاریخ نقش بسته بر سنگرها را مرور کنیم، خواهیم دید که مجموعه شهیدان سوم خرداد 1360 الگویی کوچک از ملت مقاوم ایران است که چونان سپهری  پر ستاره می‌درخشد.

وی سوم خرداد را یک حماسه ملی توصیف کرد و افزود: اگر حضور ملت در جبهه‌های نبرد نبود، نه آن حماسه پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی؛ بنابراین به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌هاست.

کاظمی افزود: در سایه همین شهیدان است که اکنون در سیاست خارجی جهان و منطقه خاورمیانه عرض‌اندام می‌کنیم و تبدیل به یک‌مهره حساس سیاسی شده‌ایم.

فرماندار خوی خاطرنشان ساخت: در حقیقت می‌توان گفت فتح خرمشهر یک عزت ملی و فراتر از حد تصور ما در مرزهای خارج از اختیار و توان ما به ارمغان آورد و نشان داد ملت ایران با رهنمودهای ولایت می‌تواند قله‌های پیشرفت و سربلندی را هم فتح کند.

وی در پایان یادآور شد: عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان برجسته‌ترین عملیات پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تاریخ نظامی ۸ سال دفاع مقدس ثبت شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×