» اخبار استان » سپاه بنیان‌گذار امنیت و ثبات در ایران است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
امام جمعه اهل سنت ارومیه:

سپاه بنیان‌گذار امنیت و ثبات در ایران است

اردیبهشت 2, 1403 80

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: سپاه پاسداران به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی همواره در کنار ارتش و نیروهای انتظامی، در حفظ امنیت و ثبات کشور نقش دارد.

مامد کلشی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) باتوجه‌به دیدگاه عمیق و هوشمندانه‌ای که داشتند در دوم اردیبهشت‌ماه سال برای حفاظت و پاسداری از نظام سیاسی انقلاب اسلامی اقدام به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی و مردمی است تصریح کرد: تأسیس این نهاد ارزشمند توسط امام خمینی (ره) نشانگر این موضوع است که امام راحل به چه میزان دوراندیش بودند و برای حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل جبهه کفر اقدام به تأسیس چنین نهاد انقلابی کردند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه تأکید کرد: باتوجه‌به اهداف تأسیس این نهاد انقلابی می‌توان پی برد که اساس و بنیاد سپاه بر پایه تقوا و اخلاص بنا نهاده شده و از زمان تأسیس سپاه تاکنون در بسیاری از حوزه‌ها فعالیت داشته است.

کلشی‌نژاد با بیان اینکه سپاه پاسداران وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای آن را بر عهده دارد عنوان کرد: دفاع از مرزها و انجام عملیات نظامی در داخل و خارج از کشور، فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران از جمله ساخت‌وساز و صنایع نفت و گاز و فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای تنها بخشی از اقدامات موثر این نهاد مردمی در کشور است.

وی به اقدام جمهوری اسلامی در حمله به پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام مقتدرانه باعث شادی و غرور ملی در ایران شد و نیروهای سپاهی با این حمله توانست یک‌بار دیگر ابهت امت اسلامی را به رخ دنیا بکشد و ابهت رژیم غاصب صهیونیستی از بین برود.

کلشی‌نژاد با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فعالیت‌های که انجام می‌دهد زمینه‌ساز و هدایتگر نیروهای مقاومت در جهان اسلام است گفت: سپاه پاسداران در طول تاریخ خود در بسیاری از منازعات منطقه‌ای و بین‌المللی نقش داشته و همچنین در تحولات سیاسی داخلی ایران تأثیرگذار بوده است.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: این نیرو به‌عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره در کنار ارتش و نیروهای انتظامی، در حفظ امنیت و ثبات کشور نقش داشته است.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از نیروهای مسلح ایران، همچنان درحال‌توسعه و گسترش فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به زلزله سال گذشته خوی و خدمات مؤثر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: در پی وقوع زلزله‌های متعدد در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از همان ساعات اولیه با بسیج تمام امکانات و اعزام گروه‌های جهادی به یاری مردم زلزله‌زده شتافت.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار سایر نهادها و دستگاه‌ها، تمام تلاش خود را برای کمک به مردم زلزله‌زده به کار گرفت و ثابت کرد که همواره در غم و شادی مردم شریک است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×