» اجتماعی » شخصیت شهید بهشتی بی بدیل و بی نظیر بود
اجتماعی - ارومیه - پیشخوان - گفتگو
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

شخصیت شهید بهشتی بی بدیل و بی نظیر بود

تیر 7, 1402 50

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی فیلسوف و فقیهی وارسته و دارای شخصیتی علمی و جهانی بود.

 به گزارش حرف رک به نقل از اروم tv،وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش اظهار داشت: شهید بهشتی از جمله رهبران انقلاب اسلامی در نهضت ۱۳۵۷ بود که منافقین ایشان را زیر نظر قرار گرفت و سعی در ترور این شخصیت والا داشتند.

 وی با شاره به شخصیت والای شهید بهشتی اذعان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با اشاره شخصیت ایشان فرموده بودند شهید بهشتی امتی برای ملت ایران بود و این موضوع نشان‌دهنده شخصیت تأثیرگذار این شهید بزرگوار در جامعه بوده است.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آیت شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی کشور ایران عنوان کرد: از جمله اتفاقاتی که در زندگی شهید بهشتی رخ‌داده و بسیار حایز اهمیت بود و نقطه عطفی در زندگی ایشان بود می‌توان به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی اشاره کرد.

 وی خاطرنشان کرد: نقش شهید بهشتی چه قبل انقلاب چه بعد از انقلاب ستودنی است کمتر نقشی مانند شهید آیت‌الله بهشتی می‌توان در بین رهبران ابتدای انقلاب پیدا کرد که چنین تأثیرگذاری در انقلاب جمهوری اسلامی داشته باشد.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باتوجه‌به اشرافیت شهید بهشتی به علم روز و قوانین کشورهای مترقی به دلیل سفرهای متعددی که به کشورهای دنیا داشت و طی این سفرهای خارجی تجربیات بسیاری کسب کرده است که این تجربیات و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی که داشتند برای تدوین قانون استفاده کرده است.

 جلال زاده ادامه داد: در آن زمان شهید بهشتی به‌عنوان نایب‌رئیس در تدوین قانون اساسی فعالیت می‌کرد؛ اما در نقش اصلی برای تدوین قانون اساسی کشور ظاهر شدند که نقش ایشان در تدوین قانون اساسی بی‌بدیل و نظیر بوده است.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی علاوه بر اینکه که شخصیتی فیلسوف و فقیهی وارسته به شمار می‌رفتند، به علت تسلط به زبان‌های بین‌المللی و شخصیتی علمی دارای شخصیتی جهانی بود.

 خاطرنشان می‌شود شهید آیت‌الله بهشتی هنگام شهادت علاوه بر رهبریت حزب جمهوری اسلامی و عضویت شورای انقلاب اسلامی، رئیس دیوان عالی کشور نیز بود. وی سرانجام در حین انجام‌وظیفه در این سمت بود که در شامگاه 7 تیر سال 1360 در حین سخنرانی در تالار حزب جمهوری اسلامی بر اثر انفجار ساختمان حزب توسط منافقین به همراه کاروان 72 نفره خود به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×