» اخبار استان » بوکان » شروع انقلابی تاریخی در کارهای عمرانی شهر بوکان
شهردار بوکان
بوکان - پیشخوان

شروع انقلابی تاریخی در کارهای عمرانی شهر بوکان

اردیبهشت 17, 1402 40

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس؛ شهردار بوکان در اولین گفتگوی اختصاصی خود با رسانه‌ها میزبان خبرنگار کانی پرس بود که در ابتدای این مصاحبه با اشاره به بودجه جاری شهرداری این شهر طی سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس قانون، تهیه و تنظیم بودجه شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف عمران، فرهنگی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فضای سبز از مهم‌ترین اختیارات شهرداری و شورای شهر است که خوشبختانه در بوکان این بودجه در سال جاری با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته روبه‌رو بوده است.

ناصر محمدخانی ادامه داد: بر اساس برآوردها و داده‌های موجود، بودجه ۲۳۷ میلیاردتومانی برای شهرداری به تصویب رسید که از این مهم می‌بایست ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی می‌بود که برای اولین‌بار توانستیم در بوکان این تناسب را تغییر دهیم و بودجه عمرانی شهری را به ۵۴ درصد برسانیم.

وی ادامه داد: شهرداری بوکان در سال جاری و بر اساس چالش‌های مدیریت شهری اقدام به برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌های عمرانی کرده است که مهم‌ترین آن جدای از کارهای روتین، آسفالت گسترده معابر شهری به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر خواهد بود.

محمدخانی افزود: هم اکنون خوشبختانه ۲۲۰۰ تن قیر که معادل با ۴۰ هزار تن آسفالت بوده در کارخانه شهرداری به‌صورت ذخیره موجود است که این مهم چشم‌انداز بسیار روشنی برای ما در حوزه آسفالت معابر شهری ایجاد کرده است.

شهردار بوکان عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری آزادسازی و روان‌سازی ترافیک معابر است که طی چند سال گذشته به یکی از مشکلات و چالش‌های اساسی شهری و مطالبات اساسی شهروندان بوکانی تبدیل شده است

وی ادامه داد: تعریف رینگ‌های جدید شهری در غرب (کانی باقر تا مساکن مهر) و شرق (کنارگذر ساحلی که اکنون در حال رایزنی برای تملک دو کیلومتر از زمین‌های منطقه هستیم) شهر از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری برای روان‌سازی ترافیک در معابر اصلی است که با جدیت در سال جاری پیگیر آن خواهیم بود.

ناصر محمدخانی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های ترافیکی شهرداری اجرای طرح پارکبان، اجرای طرح یک‌طرفه کردن کوچه‌های آریای یک الی ۵ بلوار کردستان، جدول‌گذاری خیابان چمران از مجسمه مادر تا میدان فرمانداری است که قطعاً می‌تواند در حل معضل ترافیک شهری تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در حوزه فضای سبز، شهرداری احداث چندین پارک را در دستور قرارداد که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن احداث پارک بزرگ کوه نعل شکن است که می‌تواند سبب افزایش چشمگیر سرانه فضای سبز شهری که هم اکنون برای هر نفر دو متر است شود

شهردار بوکان در ادامه گفتگوی خود با کانی پرس به دیگر پروژه‌ها و برنامه‌های جاری این شهرداری اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری به مسئله ورودی‌های شهر و مبلمان شهری نیز ورود جدی داشته است.

ناصر محمدخانی افزود: شهرداری از بهمن‌ماه گذشته به‌صورت ویژه روشنایی و زیباسازی پارک‌ها و معابر عمومی را در دستور کاری خود قرارداد و امید می‌رود تا پایان سال شاهد تغییرات اساسی در بخش مبلمان شهری باشیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم به‌ویژه جوانان بوکان است که البته موارد زیادی را در برمی‌گیرد.

محمدخانی ادامه داد: افزایش ۵ برابری اعتبارات فرهنگی و ردیف اختصاصی بودجه ۲ میلیاردی برای احیای دوباره سینما وحدت در بودجه جاری شهرداری بوکان نشان از اهمیت این حوزه برای مدیریت شهری است.

شهردار بوکان افزود: هم اکنون مذاکرات خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد جهت کمک به بازسازی سینما وحدت بوکان در جریان است که امید می‌رود با روند فعلی و بعد از بازدید کارشناسان و طراحی دوباره، شاهد اهدای مبلمان، سیستم‌های صوتی و تصویری و پرده سینما از سوی وزارت به مردم بوکان باشیم که در صورت تحقق آن مردم تا پایان سال شاهد آغاز به کار دوباره پردیس سینما وحدت بعد از ۲۴ سال خواهند بود.

محمدخانی ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری که در تاریخ این شهر بی‌سابقه است جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف بوده که بازارروزهای محلی یکی از موارد مهم این سرمایه‌گذاری خواهد بود

وی با اشاره به معضل پسماند شهری نیز گفت: یکی دیگر از مطالبات اصلی مردم بوکان پسماند است که البته نسبت به شهرهای هم جوار در این بخش از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار هستیم.

محمدخانی افزود: هر چند در زمینه پسماند اقدامات بسیار بزرگی انجام و در حال اجرا است که مهم‌ترین آن تعیین مکان جدید دفن زباله در پشت شهرک صنعتی در ۱۵ کیلومتری بوکان است

وی در پایان تصریح کرد: تا کنون مجوزهای لازمه زیست‌محیطی از استان برای احداث مکان جدید دفن پسماند اخذ و بودجه‌ای بالغ بر ۴ و نیم میلیارد تومان برای احداث آن در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×