» اخبار استان » بوکان » شهادت یک فرهنگ و سبک زندگی است
بوکان
بوکان - پیشخوان - فرهنگی
فرماندار بوکان:

شهادت یک فرهنگ و سبک زندگی است

دی 17, 1402 70

فرماندار بوکان، شهادت را یک فرهنگ و سبک زندگی دانست و گفت: امروز شهدای ما تقویت یافتگان کسانی هستند که به حضرت زهرا و حضرت زینب اقتدا کردند.  

به گزارش «حرف‌رک» به نقل از بوکان هه‌وال؛ امروز یکشنبه و با حضور فرماندار، امام‌جمعه، معاون هماهنگ‌کننده سپاه، رئیس بنیاد شهید و دیگر مسئولان شهرستانی از مادران و همسران شهدا تجلیل به عمل آمد.

در این آیین فرماندار بوکان ضمن تبریک و تهنیت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از فداکاری و ازخودگذشتگی، صبوری و استقامت مادران، همسران و خانواده‌های مکرم شهدا تجلیل کرد.

خشایار صنعتی با اشاره به صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا گفت: اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیرزنان ایران‌زمین نبود، خدا می‌دانست چه بر سر نهال نو پای انقلاب می‌آمد.

وی افزود: حماسه مادران و همسران شهیدان انقلاب اسلامی در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد بود.

صنعتی ادامه داد: مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت خود حماسه‌های ماندگاری آفریدند که همچون نگینی درخشان تا تاریخ باقی است می‌درخشد.
فرماندار بوکان امنیت و آرامش امروز جامعه را مدیون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های آنان دانست و بیان کرد: امروز هر آنچه داریم از خون پاک شهدای است که خون خود را برای امنیت و پایداری این کشور نثار کردند.

وی افزود: شهادت یک فرهنگ و سبک زندگی است، امروز شهدای ما تقویت یافتگان کسانی هستند که به حضرت زهرا و حضرت زینب اقتدا کردند.

فرماندار بوکان تصریح کرد: مگر می‌شود از شهید یادکرد اما خانواده شهدا را فراموش کرد، بی‌تردید این دو مکمل و تکمیل‌کننده هم دیگر هستند.

وی ادامه داد: صبر و استقامت مادران و همسران شهدا کم‌تر از شهادت نیست؛ زیرا آنان عزیزترین‌های خود را فدای انقلاب و این آب‌وخاک کرده‌اند.

خشایار صنعتی افزود: امروز موشک و سلاح هسته‌ای دشمن را به‌زانو در نمی‌آورد؛ بلکه پشت اینها یک فرهنگ وجود دارد؛ فرهنگ ایثار و شهادت، مهم نیست چه لباس بر تن داشته باشند مهم آن اعتقاد است که داشته و دارند.

وی عنوان کرد: مادران و همسران شهدا در جامعه صبورانه به ایفای نقش می‌پردازند و مقاومت و صبوری آنان برای مردم و جوانان الگویی ماندگار است.

فرماندار بوکان تصریح کرد: همسران شهدا با صبر و پایداری و پرورش فرزندانی صالح، ادامه‌دهنده راه شهدا در حفظ ارزش‌های اسلامی هستند.

صنعتی افزود: امروز اگر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده مانده به دلیل صبر و استقامت و ایستادگی همین مادران و همسران شهدا است.

فرماندار بوکان بیان کرد: بی‌گمان مادران و همسران شهید، اسطوره‌ساز و الگویی برای مادران نسل‌های آینده هستند؛ زیرا آنان قدم در راه دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا گذاشتند و همواره باید از خدمات آن وارستگان تقدیر و تجلیل شود و این مهم نمی‌بایست هرگز به دست فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: روزهای صبر و تحمل این مادران و همسران شهید که تداعی راه بانوی غمخوار اسلام ام‌البنین (س) است، باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر باشد.

شایان‌ذکر است: در پایان این دیدار، از مادران و همسران شهدای بوکان تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×