» اجتماعی » شهدا با ساخت فیلم و کتاب به نسل جوان معرفی شوند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا با ساخت فیلم و کتاب به نسل جوان معرفی شوند

خرداد 31, 1402 30

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تبیین مجاهدت‌های شهدا برای نسل جوان در مقابل هجمه‌های دشمنان ضرورت دارد و این امر با ساخت فیلم کوتاه و کتاب میسر می‌شود.  

محمدلو در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک با گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار کرد: شهید چمران یک دانشمند بزرگ الکترونیک بود که مدرک دکترای خود را از دانشگاه برکلی آمریکا گرفت و برای ناسا پژوهش و تحقیق می‌کرد؛ اما با بازگشت به ایران به رزمنده و فرمانده‌ای شجاع و بی‌نظیر نظامی و جنگ‌های چریکی تبدیل شد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان را یک اصل دانست و افزود: تمامی شهدا با جان‌فشانی‌های خود به ملت ایران به‌خصوص به نوجوانان و جوانان این مرزوبوم درس وحدت و یکپارچگی آموختند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نسل جوان از جمله مسائل جدی که به زبان می‌آورند هویت و ثبات شخصیتی است در واقع سرگردانی‌هایی که جوان امروز تجربه می‌کند باعث چند مرجعیتی آنان می‌شود؛ بنابراین تبیین زندگی شهدا از ضروریات و اولویت‌ها است.

محمدلو افزود: با فضای عمومی که در جامعه ایجادشده است خصوصاً در فضای مجازی، علی‌رغم اینکه دستگاه‌های متعدد برای معطر کردن این فضا به عطر شهدا  تلاش می‌کنند، اما امروز جایگاه شهید و شهادت برای نسل کنونی و نسل آینده کشور آن‌گونه که بایدوشاید تعریف‌شده نیست.

وی کرد: ما باید تلاش کنیم از ظرفیت دستگاه‌هایی که در تولید فیلم‌های کوتاه و دیگر تولیدان رسانه‌ای می‌توانند نقش‌آفرین باشند استفاده کنیم این دستگاه‌ها باید نقش بسزا و قابل‌توجهی را داشته باشند.

محمدلو عنوان کرد: برخی سکانس‌های زندگی شهید چمران، سکانس‌های هالیوودی هستند و تمام زندگی مدرنیته را با گوشت و خون لمس کرده است بنابراین ساخت فیلم از زندگی وی، می‌تواند تأثیر زیادی در زندگی جوانان داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تبیین رخدادهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان در مقابل هجمه‌های دشمنان ضرورت دارد و این امر با ساخت فیلم کوتاه و کتاب میسر می‌شود.

وی تصریح کرد: شهید چمران از جمله شخصیت‌های مهم و مبارزاتی معاصر است که در کنار فعالیت‌های مبارزاتی خود، دارای روحیه جهاد و از خودگذشتگی، خدمت صادقانه، اهمیت و توجه به مشکلات، توجه به مضامین اخلاقی در مناسبات اجتماعی و سیاسی، تبعیت از ولی‌فقیه بود.

محمدلو در پایان اظهار کرد: شهید چمران یک انسان جریان‌ساز و راهبردی بود که می‌توانست مسیر بازی را عوض کند و به‌تنهایی تفاوت‌ها را رقم بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×