» اجتماعی » فداکاری جوان سبزواری نشان‌دهنده عفت و حیا در کشور است
اجتماعی - ارومیه - پیشخوان - تازه های خبر - گفتگو - یادداشت

فداکاری جوان سبزواری نشان‌دهنده عفت و حیا در کشور است

اردیبهشت 17, 1402 70

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار ارومtv، با اشاره به شهادت مظلومانه شهید الداغی، اظهار کرد: یکی از اهداف دشمن غیرت‌زدایی و هجمه به حیا و عفت در جامعه است و می‌خواهند روح غیرت دینی را در کشور ما کمرنگ کنند.

وی با بیان اینکه، شهید الداغی الگوی جوانان غیرتمند ایرانی است، عنوان کرد: جنایت در سبزوار نشان داد که تبلیغات گسترده دشمنان در خصوص تضعیف ارزش‌های اخلاقی جوانان کاملا نادرست و بی‌اثر بوده است.

دیرباز تصریح کرد: غیرت و شجاعت شهید محمدرضا الداغی نشان داد، علی‌رغم تلاش‌های ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه که قصد دارند مردم ایران را مخالف و مغایر با دین و ارزش‌های اسلامی و ایرانی جلوه دهند اما مردم ایران بر اصول‌ها و ارزش‌های دینی و عرفی جامعه که مبتنی بر آزادی، معرفت، غیرت و آزادگی است، پایبند هستند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهید الداغی وقتی آزار و اذیت دو جوان نسبت به دو دختر را می‌بیند به سمت آنها می‌رود تا از ناموسمان دفاع کند اما اوباش وارد درگیری شده و او را مورد اصابت ضربات مکرر چاقو قرار می‌دهند و جانش را برای آزادی جان دختر فدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه الداغی با فداکاری نشان داد که هنوز در کشور ما عفت، حیا و انسانیت برقرار است، گفت: حضور پرشور مروم در مراسم تشییع پیکر پاک شهید الداغی نیز نشان‌دهنده این است که مردم هم پای آرمان‌ها و ارزش‌های نظام و انقلاب و اسلام هستند.

دیرباز عنوان کرد: سلبریتی‌ها فک نکنند چون از لحاظ اجتماعی به شهرتی رسیده‌اند برایشان ماندگار خواهد شد.

وی تصریح کرد: محبوبیت و مقبولیت یک چهره مشهور تنها در یک دوره ماندگار است، به تعبیر قرآن تنها چیزی که در دنیا باقی می‌ماند منفعت رساندن به مردم است و یک چهره تنها با ایمان و اخلاق ماندگاری دارد.

دیرباز بیان کرد: بنابراین سکوت سبلریتی‌ها در مقابل جنایت سبزوار نشان می‌دهد که آنان فریب همان شهرت، نفوذ و محبوبیتشان را خورده‌اند.

گفتنی است، شهید الداغی، متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه‌کشی ساختمان فعالیت داشت، وی شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که دو شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای دو دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده بودند به دفاع از آنان برخاست اما از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

از آن شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×