» اخبار استان » شهید بهشتی یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب است
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی - گفتگو
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد:

شهید بهشتی یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب است

تیر 7, 1402 70

کارشناس مسائل سیاسی گفت: شهید بهشتی یکی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب است که اتهامات بسیار ناروایی بر آن روا داشتند و در نهایت به شهادت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ دولت و نظام آمریکا از آغاز پیدایش جمهوری اسلامی با ما دشمن بوده و به طرق مختلف در صدد براندازی و نقض حقوق بشر بود.

آمریکا از حدود 70 سال پیش در ایران دست به اقدامات خصمانه و جنایت‌کارانه از جمله، کاپیتولاسیون، غارت نفت و منافع ملی، تحقیر سران کشور، ترور سردار سلیمانی، حمایت از منافقین و ترور شخصیت‌های برجسته هسته‌ای و سرداران و نخبگان ایرانی، فتنه و اغتشاشات قبل از انقلاب، بدعهدی و خروج از برجام، تحریم‌های چندین ساله، دزدی نفت و نفتکش‌های ایرانی و هزاران جنایت دیگر زده است که همه نشان‌دهنده ذات پلید این دشمن مستکبر دیرینه هستند.

آمریکای ظالم و ناقض حقوق بشر کماکان بر دروغ بزرگ خود مبنی بر حمایت از حقوق بشر تاکید داشته و بر مبنای همین دروغ، سالانه کشور‌ها و دولت‌های زیادی را به نقض حقوق بشر محکوم می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و مسئولان انقلابی به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.

بنابراین برای تبیین جنایات آمریکا در کشور ایران و دیگر کشورها، گفت‌وگویی به مناسبت سالروزشهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش با کارشناس مسائل سیاسی و رییس دانشگاه امام حسین (ع) صورت گرفته که در ادامه می‌خوانید:‌

 

حرف رک: نقش دکتر بهشتی به‌عنوان یک اندیشمند و حقوقدان بزرگ در تدوین قانون اساسی چی بود؟

عباسیان: در وصف شهید بزرگوار بهشتی همین بس که امام امت (ره) فرموده‌اند؛ «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».

شهید بهشتی از جمله شخصیت‌های برجسته انقلاب بود که در هفتم تیر و با دسیسه منافقان به‌صورت مظلومانه با یارانش به شهادت رسید و این روز را به‌عنوان روز قوه قضاییه نام‌گذاری کردند.

شهید بهشتی نقش مهمی در ایجاد ساختار و تشکیلات قوه قضاییه داشت این شخصیت در تشکیلات نوین قضائی بر اساس تعالیم مقدس اسلام و تدوین لوایح قضائی جدید جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا کرد.

حرف رک: نظرات و دیدگاه‌های آیت‌الله بهشتی در خصوص قانون اساسی و عدالت اجتماعی چه چیزی بود؟

عباسیان: شهید بهشتی، اجرای اسلام بدون عدالت را ناقص می‌داند و بی‌عدالتی را سرچشمه فساد برمی‌شمارد.

این شهید بزرگ بیان می‌کرد: در جامعه ای که به راستی اسلام باشد، هیچ ضدعدلی نباید وجود داشته باشد. این فاصله فراوان درآمدها و زندگی‌ها به هیچ عنوان با عدل اسلامی سازگار نیست.

عدالت اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و عدالت معنوی در جامعه، تنها بر اساس حاکمیت ضابطه‌ها و صداقت‌ها به وجود می‌آید و نه بر اساس رفاقت‌ها و رودربایستی‌ها.

جمهوری اسلامی تا زمانی که موفق به ایجاد عدل اقتصادی و عدل سیاسی و اجتماعی نشود، این بُعد از رسالت انبیا را تحقق نداده است.

تمام فسادها در هر اجتماعی که باشد، در درجه اول به خاطر نداشتن یک نظام مقتدر و عادل است که نام آن حکومت صالح است. مشکل را باید آنجا حل کرد؛ هر چه میزان مسئولیت بالاتر برود، درجه عدالت باید بیشتر شود.

کار قضا و داوری، بی‌شک باید بر اساس حقیقت‌خواهی و عدالت‌خواهی و به دور از هرگونه شایبه و دخالت عوامل منحرف‌کننده صورت گیرد تا منشأ اعتماد اجتماعی و تأمین امنیت واقعی و عدالت شود.

حرف رک: آمریکا شهید بهشتی را با چه عنوان‌هایی به مردم معرفی می‌کرد؟

عباسیان: شهید بهشتی از مظلوم‌ترین چهره‌های تاریخ انقلاب ایران است که اتهامات بسیار ناروایی بر آن بزرگوار روا داشتند او را به‌عنوان غربگرا، لیبرال معرفی کردند و حرف‌های ناصحیح و ناروایی نسبت به آن بزرگوار توسط گروه‌های منحرف و منافقین داده شد و به دلیل توانمندی‌ها، مدیریت و عقلانیتش نسبت به او کینه داشتند.

حرف رک: نقش دکتر بهشتی در مبارزه با انحرافات جریان غرب‌گرای داخلی چگونه بود؟

عباسیان: حسن رحیم پوراغذی می‌گوید: وقتی که شهید بهشتی و مرحوم هاشمی در مبارزه با جریان طرفدار غرب و آمریکا در دهه ۶۰ کم آورده بودند در مورخ ۲۲ اسفند سال ۵۹ نامه‌ای به امام خمینی(ره) می‌نویسند در این نامه شهید بهشتی به از امام (ره) کسب تکلیف می‌کردند می‌گوید که دو جریان فکری در نظام وجود دارد.

یک جریان، جریانی است که به اجتهاد پویا و زنده برای اداره حکومت معتقد است و جریان دیگری که اندیشه‌های بینابینی دارد و هم از اسلام دفاع می‌کند و هم از لیبرالیسم.

شهید بهشتی به امام یادآور می‌شود این دو جریان با یکدیگر تفاوت بینشی دارند. جریان دوم جامعه را به راهی می‌کشاند که جمهوری اسلامی ایران درهای خود را به روی ارزش‌های ضداسلامی باز کند اما جریان اول بر این اعتقاد است که نباید اجازه داد انقلاب در میان دستاوردهای شرق و غرب هضم شود و با حس ارزش‌های اسلامی باید به دنبال پیشرفت مادی بود.

امام(ره) می‌گفت که مردم ایران تحمل سختی را دارند ولی تحمل شکست انقلاب را نه. امام معتقد بود که تنش‌زدایی با کشورهای استکباری معنا ندارد و مستکبران با نصیحت دست از ظلم برنمی دارند.

حرف رک: اظهارات مهم شهید بهشتی در خصوص مباحث مهم روز در راستای مقابله با تحریف سخنان شهید بهشتی چه بود؟

عباسیان: این شهید به دلیل توانمندی‌ها و مدیریت‌، عقلانیت، تشکیلاتی بودن‌، یک چهره کاملا دنیادیده بود، جهان و منطقه را می‌شناخت و به مکاتب فکری آن روز به خوبی واقف بود.

به دلیل اینکه نسبت به آینده کشور و آینده جهان هم کاملا یک آینده‌نگری دقیقی داشت، مجموع اینها باعث شده بود که با شهید بهشتی را به عنوان یک ستون و امید به آینده، مورد حمله قرار دهند. شاید این مسائل تا روز شهادت او هم به نحوی ادامه پیدا کرد.

شهادت شرایط را عوض کرد و بسیاری از مردم به ویژگی‌های این شخصیت بنام، واقف شدند.

حرف رک: بیان مصداقی روش غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور جنایت‌کارانه مخالفین خود و آزادی‌خواهان جهان چگونه بود؟

 عباسیان: ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی ایده جنگ علیه تروریسم را مطرح می‌کنند و این نشان می‌دهد که توجهی به تعهداتش در منشور ملل متحد ندارد و خودشان را فراتر از سازمان ملل می‌دانند. خودشان جنگ علیه تروریسم را شروع می‌کند و این بهانه ایست برای رسیدن به اهداف خود.

آمریکا و اسرائیل ترور را ابزار سیاست ملی خود قرار داده‌اند و با استفاده از جنگ به عنوان ابزار در کشورهای دیگر اعمال نفوذ می‌کنند.

هرچند که هزینه جنگ در بعد مادی و معنوی زیاد است اما آنها ترجیح می‌دهند که از این ابزار برای پیشبرد سیاست‌های ملی و فراملی خود استفاده کنند.

حرف رک: بحران آمریکا از کجا آغاز شد ؟

عباسیان: شروع بحران از اینجاست که آمریکایی‌ها با استفاده از فشارهای داخلی، دولتی را براندازی می‌کنند و خودشان به عنوان ناجی ورود پیدا می‌کند آنها به جای کمک به کشورها از تروریسم فرهنگی و اقتصادی و رسانه‌ای استفاده می‌کند تا زمینه حضور انقلاب‌های رنگی فراهم شود و در کشور ما هم بسیاری از این کارها را انجام داده‌اند که به لطف خدا تاکنون موفق نشده‌اند.

انقلاب‌های رنگی زمینه‌ساز ورود و حضور آنها به عنوان ایجاد کننده دموکراسی است و بعد دولت‌سازی می‌کند و در همه این روند هر سه نسل حقوق بشر قربانی می‌شود.

اگر ما به مصادیق این نقض حقوق در منطقه برگردیم به عراق می‌رسیم که به محض شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران آنها از ابزار ترور علیه مسئولان بلند مرتبه کشور و فعالان انقلاب شروع کردند تا هرگونه صدای مخالفان علیه آمریکا در نطفه خفه شود.

حرف رک: وقتی کشور آمریکا از ترورر افراد شاخص به نتایجه مطلوبی نرسید اقدام به چه کارهایی کرد؟

عباسیان: عاملان جنایت در ایران؛ وقتی به نتیجه مطلوب نرسیدند صدام را تحریک کردند و هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران شروع شد و دو کشور مسلمان را به جان هم انداختند بعد از جنگ که بازهم به نتیجه مطلوب خود نرسیدند صدام را تحریک به حمله به کویت کردند .

همین اشغال کویت بهانه‌ای برای حضور مجدد آنها در منطقه شد.آن‌ها کویت را پس گرفتند و ائتلافی درست کردند تا صدام را به جای خود بازگردانند. بعد از آن سوار بر جریان انرژی منطقه شدند و بحث برنامه نفت در برابر غذا را مطرح کردند.
آن‌ها به بهانه تروریسم، سرمایه‌های اجتماعی و حقوق بشری را در همه کشورها نقض می‌کنند. کما اینکه پس از آن برای سرنگونی صدام اقدام کردند و در ائتلافی که در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت عراق را اشغال کردند و پنج سال به این اشغالگری ادامه دادند.
در سال ۲۰۰۸ موافقتنامه سوفا را با عراق امضا کردند چون حضورشان دیگر در این کشور معنا نداشت.

حرف رک: نظزتان در خصوص به وجود آمدن داعش چیست؟

عباسیان: بعد از سه سال از کشور و مجلس عراق صداهای مخالف شنیده شد که آمریکا باعث به وجود آوردن داعش شده است و به وسیله داعش هم عراق هم ایران و هم سوریه و به معنای بهتر با هلال شیعی مبارزه کنند.

بعد هم برای مبارزه صوری با داعش دوباره وارد منطقه شوند و خود را ناجی مردم معرفی کردند.

آن‌ها لباس مبارزه با داعش بر تن می‌کردند و در عین حال داعش را تجهیز می‌کردند آنها از سال ۲۰۱۳ مبارزه با داعش را شروع کردند در حالی که خودشان باعث شکل‌گیری داعش شده بودند در اینجا بود که هم سوریه و هم کردستان عراق از ایران خواستند که وارد شود و نیروهای مسلح ما در سوریه و عراق بر علیه داعش وارد شدند.

مسلم است که آنها چرا حاج قاسم سلیمانی را شهید کردند چون داعش خودساخته آن‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×