» اجتماعی » شهید حمیدرضا الداغی در غیرت الگوی تمام جوانان است
اجتماعی - ارومیه - تیتر یک - گفتگو

شهید حمیدرضا الداغی در غیرت الگوی تمام جوانان است

اردیبهشت 16, 1402 50

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک به نقل از اروم‌ Tv، شامگاه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ دو نفر از اراذل و اوباش در یکی از خیابان‌های شهر سبزوار قصد داشتند دختر جوانی را به زور با خود ببرند. حمیدرضا الداغی که خود پدر است و دختری ۱۳ ساله دارد و منتظر بازگشت دخترش از منزل همکاسی‌اش بود متوجه ایجاد مزاحمت برای دختر جوان می‌شود و بلافاصله شجاعانه و غیرتمندانه برای نجات او با دزدان نوامیس مردم درگیر می‌شود و تلاش می‌کند دختر را از مهلکه نجات دهد، اما در این حین اشرار او را با چاقو مورد حمله قرار می‌دهند و دقایقی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد. حمیدرضا را باید شهید غیرت و امر به معروف و نهی از منکر خواند. هم که همه هستی‌اش یعنی جانش را فدا کرد تا ناموس ایرانی مورد هتک حرمت شیطان صفتان انسان‌نما قرار نگیرد.در این راستا گفت‌وگویی با نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی انجام شده است که در ادامه می‌خوانید:

 

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار ارومtv، ضمن تسلیت شهادت حمیدرضا الداغی به خانواده گرانقدر این شهید بزرگوار، اظهار کرد: این شهید آمر به معروف در میدان سختی گام نهاد و وقتی دید که ناموس مردم به خطر افتاده است، بدون هیچ مضایقه‌ای جان خود را فدا کرد.

 

وی تصریح کرد: خصلت و منش او در دفاع از ارزش‌های دینی و غیرت و تعصب در برخورد با موارد این چنینی و کمک به دیگران، از وی شخصیتی ممتاز ساخته بود که در نهایت ثمره‌ای جز شهادت برای وی نداشت

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط کنونی حاکمیت باید برنامه‌ای جامع در راستای ارتقای امنیت بانوان و پیشگیری از آسیب‌دیدگی و تعرض به آنان داشته باشد.

 

وی افزود: دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به جایگاه زنان دارد و هرگونه سوءرفتار با زنان را مذموم تلقی کرده است؛ همچنین رهبر انقلاب نیز بارها در جلسات متعدد به حمایت از جایگاه زنان اشاره کرده‌اند و بر لزوم حمایت قانونی از زنان به ویژه در بستر خانواده تاکید جدی داشته‌اند بنابراین در 20 فروردین سال جاری لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در مجلس تصویب شد امیدواریم با اجرای این قانون شاهد افزایش امنیت بانوان در جامعه باشیم.

 

ذاکر عنوان کرد: در حال حاضر باید در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها وضعیت شخصیت و جایگاه زن به جنس مخالف تشریح و تبیین شود و بانوان نیز حدالامکان حدود شرعی حجاب را رعایت کنند چرا که حجاب محدودیت نیست، مصونیت است.

وی عنوان کرد: والدین بزرگترین و مهمترین مربی اولاد خود به خصوص دختران هستند بنابراین باید رفتارهای آنان را هم در فضای مجازی، هم در فضای اجتماعی کنترل کنند تا زمینه سوءاستفاده برخی افراد، از دختران فراهم نشود.

ذاکر گفت: امیدوارم راه این شهید بزرگوار ادامه داشته باشد و اجازه ندهیم تا شخصیت و عفت بانوان ایرانی زیر سوال برود.

 

وی با بیان اینکه، جوان ایرانی اهل غیرت است و این میراث، هویت آبا و اجدادی ایرانی است، گفت: این شهید در غیرت الگوست که همه انسان‌ها با زبان فطرت، غیرت را درک کردند.

ذاکر بیان کرد: در این شرایط و فضای آلوده، که اراذل و اوباش در موقعیت‌های مختلف اقدام به خیانت نموده و تیغ بر امنیت جامعه می کشند، باید برخورد جدی با مخلان امنیت جامعه صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×