» اخبار استان » میاندوآب » شهید مطهری، علمدار فکری انقلاب
میاندوآب - یادداشت

شهید مطهری، علمدار فکری انقلاب

اردیبهشت 12, 1402 60

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، دوازدهم اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت متفکر شهید استاد مرتضی مطهری (ره) بوده و در تقویم به نام روز معلم نام‌گذاری شده است.

روز معلم یادآور خلوص، نبوغ و فضائل بی‌شمار مردی است از تبار ایمان، روز بزرگداشت دانشمند کم‌نظیر، متفکر شهید، علامه مرتضی مطهری که خلعت معلمی بر قامت رسایش برازنده بود و علاوه بر برخورداری از «مداد العلماء» با نثار خون خویش مصداق «دماء الشهداء» نیز گردید و از دو ویژگی علم و شهادت بهره‌مند شد.

شهید مطهری، معلم و علمدار فکری انقلاب ما و همواره در حال تعلیم بودند و همه افکار و اندیشه‌ها را جمع کرده و مطابق با قرآن و اسلام به آنها پاسخ می‌دادند و اندیشه و عقاید دیگران را نقد می‌کردند.

چه زیباست که نام معلم با نام شهید مطهری نیز عجین شده است چرا که مقام شامخ معلم آن‌قدر رفیع و ارزنده است که در حیطه کلام و سخن نمی‌گنجد.

آثار شهید مطهری، آثاری برای همه دوران بوده و ویژگی‌های علمی و معنوی شهید مطهری یک میراث گران‌بها و ارزشمند برای اساتید، مربیان و فرهنگیان  است.

زمان شناسی و نیازشناسی مهمترین ویژگی و عناوین کتاب شهید مطهری است و مواعظ و نصایح شهید مطهری از قلبی سرشار از ایمان و عقیده نشات می گرفت که برای عارف و عامی، سودمند بوده و جامعه و نسل جوان و فرهنگی و علمی ما به آن مطالبی که آن بزرگوار از زبان و قلمش بیان می کرد و در اختیار ما گذاشته، نیازمند است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×