» پیشخوان » شهید چمران الگوی جهاد علمی و عملی است
پیشخوان - شاهین دژ
نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس:

شهید چمران الگوی جهاد علمی و عملی است

خرداد 31, 1402 10

نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس، شهید چمران را دارای شخصیت اعتقادی برجسته‌ای معرفی می‌کند که با مکتب اسلام ناب محمدی درآمیخته است.

 به گزارش حرف رک، حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و شهدای ستاد جنگ‌های نامنظم و شهید مصطفی چمران گفت: سی و یکم خردادماه هر سال یادآور شهادت بزرگ‌مردی است که با خودسازی و رهایی از تعلقات دنیوی پس از سال‌ها مجاهدت به‌سوی پروردگار خویش پر کشید.

او اظهار کرد: شهید مصطفی چمران نه‌تنها در سنگر علم و دانش جزء برترین‌ها بود؛ بلکه در حوزه اخلاق و دین‌مداری به مقام والایی رسید.

 نماینده مردم تکاب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی افزود: شهید چمران الگوی مناسبی از جهاد علمی و عملی است.

 همتی ادامه داد: وقتی کسی زیربنای فکری‌اش با یک فرهنگ غنی اعتقادی مثل مکتب اسلام بسته شد این آدم دیگر تغییر نمی‌کند.

 وی گفت: شخصیتی مانند چمران دارای یک روح بزرگ و باعظمت است که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و نیاز انقلاب داوطلبانه به ایران بر می‌گردد و در منطقه‌های مختلفی مانند نماینده مجلس، وزارت دفاع و فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم نقش‌آفرینی می‌کند و در دفاع مقدس حضور پیدا می‌کند.

 حسن همتی در پایان افزود: شهید چمران یک الگو است؛ شهید چمران یک دانشمند به معنای واقعی کلمه بود؛ هر چند او تحصیل‌کرده بود و شخصیت علمی بالایی داشت؛ اما در کنار آن یک مبارز واقعی، یک مجاهد واقعی هم بود بر اساس نیاز جامعه و امت اسلامی عمل می‌کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×