» پیشخوان »  شهید چمران برترین الگو برای نسل جدید است
پیشخوان - شاهین دژ
امام‌جمعه شاهین‌دژ:

 شهید چمران برترین الگو برای نسل جدید است

خرداد 31, 1402 30

امام‌جمعه شاهین‌دژ با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، شهید مصطفی چمران به عنوان الگویی برتر برای نسل جوان دانست.

به گزارش حرف رک؛ علی مرادی امام‌جمعه شهرستان شاهین‌دژ با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ خردادماه به‌عنوان سالروز شهادت یکی از دانشمندان بصیر و انقلابی ایران اسلامی و یادآور مجاهدت‌های بزرگ‌مردی از مکتب امام خمینی (ره) شهید دکتر مصطفی چمران است که عاشقانه و عارفانه در راه تحقق اهداف انقلاب اسلامی مجاهدت کرد و در تاریخ ماندگار شد و امروز به‌عنوان الگویی برتر و انسان‌ساز برای نسل جوان مطرح است.

امام‌جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه سبک زندگی شهید چمران الگوی تمام‌عیار برای داشتن یک زندگی ایرانی‌اسلامی است، اظهار داشت: شهید مصطفی چمران در سراسر عمر پر برکتش در مسیر سیر الی الله، گوش‌به‌فرمان مولا و مقتدایش امام خمینی (ره)، در مبارزه دایمی با ظلم و ستم استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس و رژیم بعثی عراق بود.

وی شهید چمران را الگوی عملی و میدانی برای آحاد مختلف مردم دانست و با بیان اینکه آوازه مجاهدت چمران در آن‌سوی مرزها نیز به گوش ملت‌ها رسیده، گفت: اگرچه عمر ظاهری شهید چمران خیلی طولانی نبود؛ اما نحوه خدمتش به مردم و نظام عمقی بود و باید برای الگوبرداری از این رفتارها بررسی‌های دقیق انجام داد.

وی افزود: شهید مصطفی چمران عارفی سالک، دانشمندی عامل، چریکی مجاهد و مهاجری بود که سال‌ها در طلب مقصود خود روز و شب گذرانده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید چمران علم، دانش و اخلاق را باهم درآویخته بود، خاطرنشان کرد: همچنین پایبندی هم‌زمان به سنت و تجدد و نیز همراه‌کردن علم و عمل سبب شده که این روز را به نام این شهید و بسیج اساتید نام‌گذاری کنند تا اسوه‌ای حسنه برای اساتید و دانشجویان باشد.

مرادی با تأکید بر اینکه شهید چمران ستاد جنگ‌های نامنظم را در ایران شکل داده، عنوان کرد: با این اقدام شهید چمران نقش ویژه‌ای در ایجاد همدلی، همراهی و صمیمیت بین ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ایجاد کرد که در هیچ کشوری دیگر مشاهده نمی‌شود.

امام‌جمعه شاهین‌دژ در پایان گفت: به روح پرفتوح امام راحل، به دانشمند مجاهد شهید مصطفی چمران و به‌تمامی شهدای انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×