» اجتماعی » شهید چمران به‌جای سخن‌گفتن در میدان عمل حضور داشت
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

شهید چمران به‌جای سخن‌گفتن در میدان عمل حضور داشت

خرداد 31, 1402 40

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: شهید چمران در مسیر زندگی و تحولاتی که در پیشرو داشت همواره به‌جای سخن‌گفتن با قدرت در میدان عمل حضور داشت.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران اظهار کرد: شهید چمران شخصیتی بنام و برجسته است که به‌دوراز منفعت‌طلبی شخصی و با درنظرگرفتن منافع اسلام پا به میدان مبارزه گذارد و تا آخرین لحظه نیز دست از مبارزه خود در راستای احقاق حقوق مستضعفین و مسلمین جهان برنداشت.

وی تصریح کرد: شهید بزرگوار دکتر چمران باتوجه‌به شرایط علمی که داشت اگر در هر جای دنیا می‌ماند منتش را می‌کشیدند؛ چون یک استاد معمولی نبود؛ اما ایشان به این نکته توجه داشت که هدایت و ضلالت چیست؛ بنابراین به‌راحتی کُرسی علم را رها می‌کند و سر از کشور مصر و کوه‌های لبنان درمی‌آورد و در صحنه‌های مختلف سیاسی و نظامی حضور پیدا می‌کند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی این شهید به‌عنوان الگوی ماندگار و نمادی از شجاعت، بصیرت و مقاومت ملت ایران چیست، گفت: پول، ثروت، مقام و شهرت این بزرگ‌مرد را اشباع نکرد، بلکه جهاد در راه خدا و در جهت دین خدا تلاش‌کردن و تقویت دین خدا و مبارزه با دشمنان و ستمگران شاکله حرکت این شهید بزرگوار بود.

وی گفت: ضرورت توجه به نقش الگویی این شهید اندیشمند و ویژگی‌های علمی، اخلاقی و شخصیتی شهید دکتر مصطفی چمران باید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی موردتوجه قرار بگیرد.

کلشی‌نژاد، شهید چمران را مرد میدان عمل و علم دانست و اظهار کرد: شهید چمران در مسیر زندگی و تحولاتی که در پیشرو داشت همواره باقدرت به‌جای سخن‌گفتن در میدان عمل حضور داشت.

وی بیان کرد: راه ایشان به‌عنوان راهی شناخته می‌شود که اگر کسی بخواهد تمام کارهایی را که شهید چمران انجام داد دنبال کند، می‌تواند اطمینان داشته باشد که با این کارها رستگار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×