» اخبار استان » ارومیه » شهید چمران دانشمندی بود که همه دنیا منتش را می‌کشیدند
ارومیه - پیشخوان
امام‌جمعه اهل سنت ارومیه:

شهید چمران دانشمندی بود که همه دنیا منتش را می‌کشیدند

خرداد 31, 1402 30

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه شهید دکتر چمران را دانشمند بزرگی می‌داند که اگر هرجای دنیا می‌رفت بدون تردید امکانات کامل در اختیارش قرار می‌گرفت.

 به گزارش حرف رک، به نقل از اروم tv، ماموستا ملا مامد کلشی نژاد امام‌جمعه اهل سنت در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv، با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران اظهار داشت: شهید مصطفی چمران به‌عنوان یک بزرگ‌مرد تاریخ تلقی شده و در مسیر زندگی و تحولات پیشروی خود همواره قدرت به‌جای سخن در میدان عمل حضور داشت.

 وی ادامه داد: سالروز شهادت دکتر چمران یادآور این موضوع است که این بزرگ‌مرد به‌دوراز منفعت‌طلبی شخصی، همیشه در میدان مبارزه بوده و تا آخرین لحظه در راستای احقاق حق مسلمین میدان مبارزه را خالی نکرد.

 این عالم اهل سنت تأکید کرد: شهید چمران دارای یک شخصیت علمی بود و اگر در هر کجای دنیا می‌ماند منت این دانشمند را می‌کشیدند و امکانات را در اختیار ایشان می‌گذاشتند.

 امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه شهید چمران یک استاد معمولی نبود اظهار کرد: شهید چمران می‌دانست که هدایت و ذلالت در چه موضوعی بوده و به‌راحتی کرسی علم را رها و سر از کشور مصر و کوه‌های لبنان در آورد.

 وی ادامه داد: شهید چمران در صحنه‌های مختلف سیاسی و نظامی حضور داشته و برای احیای حق مسلمین فعالیت‌های زیادی انجام داده است .

 ماموستا کلشی نژاد یادآور شد: شهید مصطفی چمران در دین‌داری در هوش، در برخورد اجتماعی، اخلاق حرفه‌ای نمونه بوده و ایشان بااین‌همه دغدغه و مسئولیتی که داشتند یک فرمانده نظامی بودند که در عرصه حضور داشتند.

 امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به شخصیت این شهید والامقام تصریح کرد: خصوصیات و شخصیت این شهید بزرگوار به‌عنوان الگوی ماندگار و نمادی از بصیرت، مقاومت، شجاعت برای ملت ایران است.

 وی یادآور شد: پول و ثروت و مقام برای ایشان به‌هیچ‌عنوان ارزشی نداشته و نمی‌توانست ایشان را اشباع کند و جهاد در راه خدا در جهت اعتلای دین اسلام تلاش کرد در این راستا تقویت دین خدا و مبارزه با دشمنان و ستمگران جز شاکله حرکت شهید بزرگوار بود.
ماموستا کلشی نژاد خاطرنشان کرد: شهید چمران در بین اهل‌سنت حضور پیدا کرده و با یک صمیمیت و اخلاق خاصی نظر معاندین آن زمان را نیز به خود جلب می‌کرد.

 ماموستا کلشی نژاد در پایان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم راه این شهید بزرگوار را به مردم بشناسانیم و ادامه‌دهنده این مسیر بوده و حقیقتاً هرکس راه این شهید را ادامه دهد قطعه انسان رستگار خواهد شد.

 شهید مصطفی چمران در ایمان هجرت و جهاد در راه خدا نمونه و الگو بوده است، ایشان علاوه بر اینکه یک نخبه علمی دارای مدرک دکترا و یک انسان مبارز و انقلابی بود، سه ویژگی برجسته داشت.

 انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×