» اخبار استان » بوکان » شهید چمران محبوب دل کُردها بود
شهید چمران
بوکان - تیتر یک
امام جمعه سابق بوکان:

شهید چمران محبوب دل کُردها بود

خرداد 31, 1402 40

ماموستا خلیفه‌زاده می‌گوید حوادث پاوه و کردستان در اوائل انقلاب سبب محبوبیت شهید چمران در دل همه مردم کردستان شد.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی‌پرس؛ ماموستا عبدالرحمان خلیفه‌زاده امام‌جمعه سابق بوکان و یکی از ماموستای پرنفوذ کردستان در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی شهید دکتر چمران گفت: با نگاهی کوتاهی به زندگی‌نامه این شهید بزرگوار می‌توان پی به ابعاد شخصیتی و علمی و برد.

امام‌جمعه سابق بوکان ادامه داد: شهید چمران را تنها نمی‌توان از دو دیدگاه علمی و شخصیتی مورد واکاوی قرارداد زیرا هیچ انسان بزرگی بدون تقویت‌کردن بعد دینی خود به درجات عالی و محبوبیت در میان جامعه نمی‌رسد.

ماموستا خلیفه‌زاده عنوان کرد: حوادث پاوه و کردستان در اوائل انقلاب به‌خوبی ابعاد دینی و انسانی این شهید بزرگوار را به نمایش گذاشت و همین مهم نیز سبب محبوبیت وی در دل همه مردم کردستان شده است.

این ماموستای کردستانی ادامه داد: تلاش برای ایجاد امنیت پایدار، کمک به مردم محروم مناطق صعب‌العبور کردستان در اوج جنگ با گروهک‌ها نشان از شخصیت بارز وی داشت.

وی افزود: شخصیت شهید چمران از ابتدا تا زمان شهادت، همواره از ایمان آمیخته باروحیه جهادگری بهره‌مند بود.

ماموستا خلیفه‌زاده تصریح کرد: اکنون باید با تبیین در مدارس و دانشگاه‌ها شخصیت بارز شهید چمران در همه ابعاد را برای جوانان این سرزمین بیان کنیم تا آنان با قهرمانان سرزمین خود بیش‌ازپیش آشنا شود.

امام‌جمعه سابق بوکان عنوان کرد: باید برای جوانان بازگو شود که نابغه‌ای همچون چمران که می‌توانست در بهترین دانشگاه‌های غرب تدریس کند چرا و به چه دلایلی مرزهای غربی ایران از کردستان تا جنوب را برگزید.

این ماموستای بوکان افزود: ما هر چه داریم از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهیدانی همچون چمران است که زندگی پر زرق‌وبرق غرب را رها و در کوهای شاهو کردستان برای امنیت این سرزمین جنگید.

وی خاطر نشان کرد: شهید چمران یکی از هزاران شهیدی است که نیاز به واکاوی شخصیت آنان برای نسل‌های فعلی انقلاب جز واجبات است و باید این مهم در راس قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×