» اخبار استان » شکارچی متخلف در چالدران دستگیر شد
اخبار استان - پیشخوان - چالدران - گفتگو
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چالدران:

شکارچی متخلف در چالدران دستگیر شد

دی 12, 1402 40

رئیس اداره محیط‌زیست چالدران از شناسایی و بازداشت یک شکارچی متخلف در منطقه قرخ‌بلاغ چالدران خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» آذریار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آذرسسی» گفت: با همکاری عوامل انتظامی و یگان امداد چالدران یک نفر شکارچی متخلف در منطقه قرخ‌بلاغ شهرستان چالدران دستگیر شد.

حجت آذریارافزود: از این شکارچی متخلف یک قبضه اسلحه شکاری به همراه دو تیر فشنگ و لاشه یک سر خرگوش کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: پرونده متشکله همراه با تجهیزات کشف شده جهت رسیدگی به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چالدران با بیان اینکه در سال جاری هیچ نوع پروانه شکار برای پرندگان و پروانه صیادی صادر نشده است، اضافه کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست چالدران به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی در مناطق حضور داشته و در صورت مشاهده شکارچیان در منطقه با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این شکارچی متخلف یک سر خرگوش را شکار کرده بود، تصریح کرد: هرگونه شکار غیرمجاز جانوران وحشی بر اساس قانون شکار و صید جرم بوده و ضمن برخورد قضایی با متخلفان جریمه ضرر و زیان زیست‌محیطی نیز از آنها اخذ خواهد شد.

آذریار افزود: در این فصل برخی شکارچیان با استفاده از اسلحه اقدام به شکار پرندگان یا حیوانات وحشی می‌کنند که بر اساس ضوابط و قوانین زیست‌محیطی با این افراد به‌شدت مقابله می‌شود و اجازه هیچ‌گونه تخلف زیست‌محیطی به آنها داده نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست چالدران در ادامه تصریح کرد: همه مناطق محیط زیستی چالدران با کاهش حیات‌وحش مواجه هستند و نیاز به مراقبت شدید دارند، بنابراین حفظ و نگهداری محیط‌زیست نیازمند همکاری مردم و مسئولان است.

آذریار افزود: در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه تخلفات زیست‌محیطی مراتب را به پاسگاه انتظامی یا به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست گزارش کنند.

خاطرنشان می‌شود؛ شکار و صید غیرقانونی در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده و مجازات آن حسب مورد حبس و جزای نقدی خواهد بود. شکار و صید غیرقانونی با آثار و تبعات زیست محیطی فراوانی همراه است و می تواند به چرخه‌های زیستی آسیب های فراوانی برساند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×