» اخبار استان » ارومیه » صدور محکومیت 3 تن از شهرداران سابق بوکان
ارومیه - تیتر یک - گفتگو
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

صدور محکومیت 3 تن از شهرداران سابق بوکان

دی 11, 1402 10

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی سه تن از شهرداران سابق شهر بوکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار داشت: حکم قطعی سه تن از شهرداران سابق شهر بوکان صادرشده است.

وی گفت: سه تن از شهرداران سابق شهرستان بوکان که از سال ۹۰ الی ۹۵ تصدی شهرداری بوکان را بر عهده داشته‌اند به اتهامات تضییع حقوق دولتی و عدم اجرای صحیح قوانین مملکتی متصرف غیرقانونی در امور دولتی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از سیر مراحل قانونی رسیدگی حکم قطعی آنها در محاکم تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی صادر شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: این افراد به اتهامات مذکور به حبس و شلاق و جزای نقدی و جبران خسارت محکوم شده‌اند.

عتباتی در پایان تأکید کرد اجازه تجاوز به حقوق بیت‌المال و اموال عمومی به هیچ‌کسی داده نخواهد شد و با مرتکبین چنین جرایمی با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود تضییع در وجوه و اموال دولتی و عمومی یکی از اقسام جرائم اقتصادی کارکنان دولت است و به اشکال مختلفی که در ادامه خواهیم گفت صورت می‌پذیرد و یکی از مبتلا به جرائمی است که از ناحیه کارمندان و کارکنان شاغل در قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و ادارات و سازمان‌های وابسته به آنها صورت می‌پذیرد و بسیار به جرم اختلاس شباهت داشته و غالباً مشاهده می‌شود، به علت نزدیکی این اتهامات به هم دستگاه‌های دولتی یا نهادهای نظارتی اعم از وزارت اطلاعات، حراست ادارات و ارگان‌ها، حفاظت اطلاعات دستگاه‌های انتظامی و نظامی و حتی مراجع قضایی به‌اشتباه اتهامات مصرحه در ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی از قبیل تصرف غیرمجاز در وجوه و اموال دولتی و عمومی و یا اهمال یا تفریط موجب تضییع اموال و وجوه دولتی را که در یک ماده به جرم‌انگاری آن پرداخته شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×