» اجتماعی » صدور ۱۷۱۳ سند تک برگی برای اراضی کشاورزی
اجتماعی - پیشخوان - میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

صدور ۱۷۱۳ سند تک برگی برای اراضی کشاورزی

اسفند 7, 1402 30

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از صدور یک هزار و ۷۱۳ فقره سند تک برگی برای یک هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم با اشاره به اهمیت سنددار شدن اراضی کشاورزی و هویت‌بخشی به این اراضی، گفت: در این راستا طرح صدور اسناد مالکیت تک برگی به‌جای اسناد دفترچه‌ای قدیمی باهدف اثبات مالکیت رسمی با استفاده از نقشه ثبتی (کاداستر) در سطح شهرستان آغاز شده و مزایای خوبی برای کشاورزان نیز داشته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: در این زمینه با اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده مابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور و به‌منظور تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بهره‌برداران بخش کشاورزی کار صدور اسناد مالکیت تک برگی در حال انجام است.

وی گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۸۱ فقره پرونده کشاورزان متقاضی دریافت اسناد تک برگی، به اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان میاندوآب معرفی شده است.

مقدم تصریح کرد: از مجموع پرونده‌های ارسال شده تاکنون تعداد یک هزار و ۷۱۳ قطعه سند مالکیت تک برگی برای یک هزار و ۷۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب صادر شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: صدور اسناد کشاورزی مستلزم اجرای قانون رفع تداخلات ناشی از قوانین و مقررات موازی در اراضی اشخاص، ملی و دولتی است که در این راستا نیز از تعداد ۱۰۸ پلاک شهرستان، در ۹۸ پلاک قانون رفع تداخلات اجرا شده است.

مقدم گفت: در راستای تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، کارشناسان اداره امور اراضی جهاد کشاورزی میاندوآب از ابتدای امسال با پاسخ به تعداد ۵۹۷ مورد از استعلامات اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان، منجر به صدور سند مالکیت برای اشخاص و بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: برای انجام معامله و نقل‌وانتقال اسناد کشاورزی نیز از ابتدای امسال به تعداد ۴۳۶ مورد از استعلامات دفاتر اسناد رسمی این شهرستان پاسخ داده شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×