» اجتماعی » صیانت از اندیشه‌های امام در برابر تحریف یک ضرورت است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

صیانت از اندیشه‌های امام در برابر تحریف یک ضرورت است

خرداد 15, 1402 20

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: صیانت از اندیشه‌های امام و رویدادهای تاریخی انقلاب در برابر تحریف یک ضرورت کلیدی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتهد جواد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک اظهار کرد: قیام 15 خرداد فراموش‌شدنی نیست و در مبارزات ملت ایران، نقطه عطفی است.

وی تصریح کرد: تظاهرات ۱۵ خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی در پی بازداشت روح‌الله خمینی، در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد.

شبستری افزود: این تظاهرات در شهرهای تهران، قم و ورامین علیه دولت اسدالله علم در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی برگزار شد و به زدوخورد بین مأموران شهربانی و تظاهرکنندگان انجامید.

تظاهرات ۱۵ خرداد نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به شمار می‌آید

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برخی تحلیل‌گران و نیز امام خمینی (ره) معتقدند که تظاهرات ۱۵ خرداد نقطه عطفی در آغاز انقلاب ۱۳۵۷ به شمار می‌آید.

قیام مردم نسبت به دستگیری امام خمینی (ره) نشانگر ارادت آنان به امام راحل است

وی عنوان کرد: قیام مردم نسبت به دستگیری امام خمینی (ره) نشانگر ارادت آنان به امام راحل است؛ امامی که در آن زمان هنوز به‌عنوان رهبر مطرح نبوده و تنها به‌عنوان مرجع تقلید و روحانی برجسته شیعه مطرح بود.

شبستری گفت: بنابراین این حساسیت در واقع آغاز حرکت بود و امام خمینی (ره) با دستان خالی در مقابل رژیم تا دندان مسلح پهلوی ایستادگی کرد و در نهایت انقلاب اسلامی به ثمر نشست.

دشمنان در صدد حذف این رخداد تاریخی هستند

وی گفت: دشمنان در صدد حذف این رخداد تاریخی هستند؛ بنابراین مدافعان انقلاب باید از اندیشه‌های امام راحل دفاع کنند.

شبستری بیان کرد: جای تعجب ندارد اگر امروز عده‌ای به مقابله با مکتب امام پرداختند همان‌طور که در مقاطع تاریخی برخی انسان‌های شیطان‌صفت علیه انبیا هم به مقابله برخاستند، بنابراین صیانت از اندیشه‌های امام در برابر تحریف، یک ضرورت کلیدی است.

 امروز با سربلندی و اعتمادبه‌نفس از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

وی با انتقاد از سکوت برخی‌ها برای دفاع از انقلاب اظهار کرد: باید امروز با سربلندی و اعتمادبه‌نفس از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.

 گنجانده واقع تاریخی انقلاب به‌خصوص رویداد ۱۵ در کتب درسی بسیار مهم است

شبستری عنوان کرد: بسیاری از ابعاد شخصیتی امام راحل هنوز ناشناخته است و نسل کنونی انقلاب به‌ویژه نسل جوان نمی‌شناسد بنابراین گنجانده واقع تاریخی انقلاب به‌خصوص رویداد ۱۵ در کتب درسی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×