» اخبار استان » ضبط 16 دستگاه کیس کامپیوتر قاچاق در میاندوآب
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی:

ضبط 16 دستگاه کیس کامپیوتر قاچاق در میاندوآب

دی 17, 1402 40

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی از محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی در پرونده قاچاق کیس کامپیوتر در میاندوآب خبر داد. 

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌غربی، در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک» اظهار کرد: پرونده قاچاق 16 دستگاه کیس کامپیوتر به ارزش 608 میلیون ریال پرونده‌ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان میاندوآب رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کیس‌های کشف شده متهم را به پرداخت یک میلیارد و 216 میلیون ریال جریمه نقدی، محکوم کرد.

وی گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید محمدنژاد شهرستان میاندوآب کالاهای کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی اظهار کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان‌های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال است.

نجف‌زاده ضمن اعلام آمادگی تعزیرات حکومتی استان جهت دریافت و رسیدگی فوری به شکایات و گزارشات مردمی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را از طریق سامانه اینترنتی www.tazirat135.ir یا تلفن 135 به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند.

نجف‌زاده بیان کرد: روند بازرسی از بازار آذربایجان‌غربی در طول سال ادامه دارد و علاوه بر نظارت‌هایی که در ایام خاص سال انجام می‌شود، نظارت‌های مستمر بر بازار و انبارهای شرکت‌های مختلف نیز صورت می‌گیرد.

گفتتی است؛ قاچاق از جمله مهمترین معضلات اقتصادی در آذربایجان‌غربی است که سالانه هزاران پرونده در‌این‌خصوص در تعزیرات حکومتی تشکیل می‌شود.

آذربایجان‌غربی با ۹۶۷ کیلومتر مرز، یکی از استان‌هایی است که بیشترین میزان کالای قاچاق در آن کشف می‌شود.

این استان به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می‌رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×