» اجتماعی » ضرورت الگوسازی از ابعاد زندگی شهید چمران برای نسل جوان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی:

ضرورت الگوسازی از ابعاد زندگی شهید چمران برای نسل جوان

خرداد 31, 1402 40

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: ویژگی‌های شخصیتی و ابعاد زندگی شهید چمران را به نسل جوان معرفی و الگوسازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ حسن حیدری در نشست بصیرتی و روشنگری با که هم‌زمان با سالروز شهادت مصطفی چمران در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران دارای یک شخصیت ویژه علمی و ایمانی بود، برای تحصیلات عالیه به آمریکا رفت؛ اما زاویه مبارزاتی خود را فراموش نکرد و برای گذراندن دوره‌های نظامی به مصر و سپس لبنان سفر کرد.

وی افزود: اساتید متعهد و ارزشی می‌توانند ضمن ساختن دنیایی آباد در مسیر رستگاری و سعادت برای فرهنگ و تمدن جوامع بشری گام بردارند.

مسئول سازمان بسیج اساتید سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: شهید چمران به معنای واقعی کلمه توانستند، سنت و مدرنیته را با بینش دینی، معنوی و علمی خود با هم ادغان کنند و علمشان را به خدمت انقلاب دربیاورند.

وی تصریح کرد: این شهید والامقام با اندیشه‌های انقلابی و تدبیری که در مدیریت جنگ داشت، سبب شد انقلاب به پیروزی برسد و خود قوت قلب رزمندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

حیدری افزود: الگو قراردادن راه و سیره شهید چمران و ترویج آن در بین نسل جوان و بالابردن سطح آگاهی و بصیرت دینی می‌توان در تهاجم فرهنگی دشمن پیروز میدان شد.

وی تصریح کرد: دانشمندان انقلابی در بیداری و هدایت جامعه همچنین زدودن غبار فتنه‌ها و قطع وابستگی کشور به دشمنان می‌توانند نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه بتوانیم راه شهید چمران و سایر شهدای علمی کشورمان را دنبال کنیم، لازم است، ویژگی‌های شخصیتی و خصایل اخلاقی شهید چمران می‌توان را به نسل جوان معرفی و الگوسازی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×