» اقتصادی » ضرورت مدیریت مصرف آب برای پایداری تولیدات کشاورزی
اقتصادی - پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدير جهاد كشاورزي مياندوآب عنوان کرد:

ضرورت مدیریت مصرف آب برای پایداری تولیدات کشاورزی

دی 21, 1402 50

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: باید دست‌به‌دست هم داده و با مدیریت مصرف آب و ارتقای ضریب بهره‌وری آب، در راستای پایداری عملکرد محصولات کشاورزی، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم در آئین معارفه معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی، اظهار کرد: باتوجه‌به کمبود منابع آبی، باید با مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی گام برداریم.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کشاورزی در این شهرستان از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: همه باید دست‌به‌دست هم داده و با مدیریت مصرف آب و ارتقای ضریب بهره‌وری آب، در راستای پایداری عملکرد محصولات کشاورزی، تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی گفت: افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی یکی از موضوعاتی بوده که همواره در مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب آن را پیگیری کرده‌ایم.

مقدم با اشاره به توسعه و ترویج اصلاح الگوی کشت، تصریح کرد: تغییر آرایش کشت و توسعه دستگاه‌های نوین آبیاری از جمله موضوعاتی بوده که توسط کارشناسان جهاد کشاورزی پیگیری و اقدامات لازم در راستای تحقق آن انجام‌گرفته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در ادامه با اشاره به انتصاب معاون جدید فنی اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، اظهار کرد: لحاظ نمودن شاخص‌ها و معیارهای شایسته‌سالاری در انتصاب کارکنان برای تصدی منطقه‌های مهم و کلیدی از نکات موردتوجه بوده است.

وی افزود: قرارگرفتن کارشناسان متعهد، متخصص، سخت‌کوش، اخلاق‌مدار و توانمند با سوابق کاری درخشان، در رأس امور، موجب ارتقای اثربخشی فرایندهای اداری، کیفیت خدمات ارائه شده توسط ادارات و افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.

مقدم تصریح کرد: امیدواریم با توکل به خداوند متعال و بهره‌گیری از پتانسیل‌های کشاورزی منطقه و ایجاد تعامل مطلوب با سایر بخش‌ها و ادارات ستاد مدیریت، در راستای انجام رسالت خطیر تأمین امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار مفید واقع شده و قدم‌های خوبی برداشته شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در ادامه با اشاره به معرفی «محمدعلی صادقیان» به‌عنوان معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب، از زحمات و تلاش‌های «بهزاد قنبری» معاون فنی سابق اداره جهاد کشاورزی میاندوآب که اخیراً به‌عنوان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب معرفی شده است، تقدیر و تشکر کرد.

«محمدعلی صادقیان» متولد ۱۳۴۲، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کشاورزی با گرایش آگرواکولوژی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دارای ۲۹ سال سابقه خدمت به‌عنوان رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، معاون اداری و مالی، رئیس ادارات تولیدات گیاهی و فنی و زیربنایی، مسئول واحدهای طرح و برنامه و مکانیزاسیون جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب است.

هم چنین در سوابق وی مسئولیت مراکز جهاد کشاورزی چهاربرج و باروق نیز دیده می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×