» اخبار استان » طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در سلماس اجرا شد
اخبار استان - پیشخوان - سلماس

طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در سلماس اجرا شد

دی 21, 1402 20

طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در روستای سیلاب شهرستان سلماس با آموزش ترافیکی اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از سلماس پیام، در طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت در روستای سیلاب شهرستان سلماس ضمن آموزش ترافیکی به رانندگان و نصب برچسب بر روی وسایل نقلیه، حدود ۵۰ عدد کلاه ایمنی، انواع مختلف چراغ یدکی بزرگ و کوچک موتورسیکلت به تعداد ۴۰ عدد، ۲۵ عدد کپسول آتش‌نشانی سایز بزرگ و کوچک به موتورسواران اهدا شد.

بهنام اصغری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سلماس در این آیین گفت: ایجاد حس مسئولیت در موتورسواران نسبت به ایمنی خود و سایر افراد و ارائه آموزش مهارت‌های لازم در راستای حضور ایمن در ترافیک از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح هر سال در یکی از بخش‌های پرترافیک شهرستان برگزار می‌شود که در این راستا بنا به اولویت‌های ترافیکی راه‌های مواصلاتی شهرستان، روستای سیلاب انتخاب شد.

اصغری افزود: چنین طرح مشابهی پارسال در مرکز دهستان لکستان (روستای قره قشلاق) برای اولین‌بار در شهرستان برگزار گردید که با برنامه‌ریزی که امسال انجام شده بی شک اکثر مناطق پرترافیک شهرستان در آینده نزدیک از این حرکت ارزنده ترافیکی برخوردار خواهند بود.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلماس، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران اجرایی این طرح افزود: در راه‌های روستایی شهرستان حال حاضر بیشترین آمار تلفات جانی و مالی مربوط به‌تصادف راکبان موتورسیکلت است.

اصغری افزود: رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی و همچنین نحوه استفاده از کلاه ایمنی نقش بسیار ارزنده‌ای در کاهش خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی را در پی دارد و می‌تواند موجب کاهش حوادث رانندگی شود.

قابل‌ذکر است این طرح با حضور بخشدار مرکزی سلماس، عوامل اجرایی پلیس‌راه استان و شهرستان، مدیر اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، فرماندهی انتظامی روستای سیلاب، فرماندهی محترم حوزه شهید نوبخت سیلاب، روحانی معزز، شورای اسلامی، بسیجیان و مردم فهیم و شهیدپرور روستای سیلاب برگزار شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×