» اجتماعی » طرح شهید محمودوند نقطه پایانی بر بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی:

طرح شهید محمودوند نقطه پایانی بر بازماندگان از تحصیل در آذربایجان غربی

خرداد 30, 1402 60

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی از طرحی با عنوان، طرح شهید محمودوند خبر داد و گفت: این طرح یک حرکت جدی در راستای جذب بازماندگان از تحصیل استان است.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ در خصوص جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: برخورداری از امکانات و خدمات کشور، حق هر فرد ایرانی است و تک‌تک اقشار مختلف مردم باید از خدمات و امکانات موجود در کشور بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین یکی از خدمات دولت‌ها به مردم، ارائه خدمات آموزشی است و در اصل 30 قانون اساسی نیز این‌طور آمده که دولت وسایل آموزش‌وپرورش رایگان برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه را فراهم سازد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی از طراحی سامانه تخصصی شناسایی چهره‌به‌چهره کودکان بازمانده از تحصیل (طرح سردار شهید علی محمودوند) خبر داد و افزود: این طرح یک حرکت جدی در راستای جذب بازماندگان از تحصیل در کشور و استان است.

وی افزود: طی جلسه‌ای که با استاندار آذربایجان غربی و مسئولان ذی‌ربط برگزار شد مصوباتی خوبی جهت جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تصویب شد.

مطهری بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال جدید تعداد تارکان را به حداقل برسانیم.

وی گفت: بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان دلایل متفاوتی دارد از جمله فقر و مشکلات اقتصادی، بیماری‌های سخت‌درمان و غیره که یکی از این دلایل هم ممانعت والدین از تحصیل فرزندان است.

مطهری بیان کرد: بنابراین طبق قانون باتوجه‌به اینکه هر کودکی حق تحصیل دارد، این وظیفه والدین است که برای تحصیل کودک شرایط را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: اجرای دقیق و مسئولانه، توام با دلسوزی طرح شهید محمودوند ازاین‌جهت حائز اهمیت زیادی است که با انسداد مبادی بی‌سوادی از بسیاری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود، چرا که کمتر شاهد شکل‌گیری بزه و خلاف بین قشر باسواد جامعه هستیم.

مطهری اظهار کرد: طرح سردار شهید علی محمودوند با مسئولیت آموزش‌وپرورش در شهرستان‌ها و مناطق استان با نظارت فرمانداران آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×