» اخبار استان » طرح منطقە ویژە اقتصادی ارومیه-سرو تصویب شد
اخبار استان - ارومیه - پیشخوان - تیتر یک
تحقق مطالبه فعالان مجازی ارومیه /

طرح منطقە ویژە اقتصادی ارومیه-سرو تصویب شد

خرداد 29, 1402 40

روز گذشته در نشست شورای‌عالی سازمان مناطق آزاد و تجاری کشور منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو تصویب و به سازمان مناطق آزاد تجاری کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش حرف رک به نقل از ارومtv، آذربایجان غربی در شمال غربی کشور قرار داشته و با سه کشور آذربایجان، ترکیه، عراق، مرز مشترک آب و خاکی دارد وجود مرز مشترک با این سه کشور ظرفیت و استعداد قابل‌توجهی برای استان است.

استان آذربایجان غربی دارای ۹ گمرک و ۵ پایانه مرزی فعال است و از مهم‌ترین ظرفیت‌های آن تجارت بین المللی به‌ویژه با کشورهای ترکیه و عراق است.

سرو یکی از مرزهای سه گانه ایران با ترکیه بوده و در ۵۵ کیلومتری ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی واقع است که ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو می تواند فرصت خوبی برای ارومیه و استان باشدتا با استفاده از این فرصت و با برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسوولان و فعالان اقتصادی عاملی برای توسعه شود.

بنابراین با داشتن چنین ظرفیت اقتصادی انتظار می‌رود مسئولان کشوری و استانی اهتمام جدی در بهره‌گیری از این ظرفیت اقتصادی داشته باشند چنانچه این امر تبدیل به یک مطالبه عمومی شده و فعالان فضای مجازی نیز اقدام به مطالبه‌گری دراین‌خصوص کردند که در ادامه این مطالبه گری ها، روز گذشته در نشست شورای‌عالی سازمان مناطق آزاد و تجاری کشور منطقه ویژه اقتصادی ارومیه-سرو تصویب و به سازمان مناطق آزاد تجاری کشور جهت اجرا ابلاغ شده است.

منطقه آزاد اقتصادی مرز سرو پس از طی مراحل تصویب شد

وحید جلال‌زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی دراین‌خصوص اظهار داشت: موضوع مطالبه‌گری حق مسلم افکار عمومی و اقشار مختلف مردم است و جامعه‌ای که بی مطالبه باشد به‌عنوان جامعه بی‌تحرک اطلاق می‌شود.

وی گفت: مطالبات مردمی حق بوده و ما موظف هستیم پیگیر مطالبات اقشار مختلف مردم باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصویب منطقه ویژه اقتصادی دارای یک فرایند بوده و توسط نماینده مجمع عالی آذربایجان غربی در شورای برنامه‌ریزی استان تصمیم‌سازی شده و مراحل آن مصوب شده و طی رایزنی‌های انجام شده جلسه مربوطه تشکیل و در سازمان مربوطه منطقه آزاد اقتصادی مرز سرو به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

وی تأکید کرد: نقش مطالبه گری دراین‌خصوص بسیار حائز اهمیت بوده و تأثیر بسزایی داشته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تمام مطالبات مردم یادداشت می‌شود از آب روستایی گرفته تا راه نداشته روستاها و دریاچه ارومیه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی از گروه‌های مطالبه‌گری درخواست کرد مسائل مهم شهری و استانی را نشانه گرفته و به آن پرداخت کنند و مسئولان را پای خط پاسخ‌گویی آورند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×