» اجتماعی » طلب ۶٠٠ میلیاردتومانی شرکت پتروشیمی از وزارت جهاد کشاورزی/ اگر پرداخت نشود دچار مشکل می‌شویم
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه:

طلب ۶٠٠ میلیاردتومانی شرکت پتروشیمی از وزارت جهاد کشاورزی/ اگر پرداخت نشود دچار مشکل می‌شویم

تیر 4, 1402 30

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از بابت کودهای شیمیایی ۶۰۰ میلیارد تومان به شرکت پتروشیمی بدهکار است، گفت: اگر این مبلغ پرداخت نشود دچار چالش جدی می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ پژمان اسدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: پنج نوع محصول در پتروشیمی ارومیه تولید که علاوه بر مصرف داخل کشور و مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: سالانه چهارهزار تن کریستال ملامین، ۴۰ هزار تن سولفات آلومینیوم، ۴۰ هزار تن سولفات سدیم، ۵۰ هزار تن اسیدسولفوریک و ۵۰ هزار تن نیز اسید فلورید در پتروشیمی ارومیه تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه در خصوص صادرات محصولات تولیدی در این شرکت، اظهار کرد: سالانه پنج هزار تن سولفات آلومینیوم به کشورهای هم‌جوار صادر می‌شود؛ اما صادرات کودهای شیمیایی به دلیل برخی محدودیت‌های دولتی امکان صادرات وجود ندارد.

اسدی گفت: کود سولفات آمونیوم یکی از بهترین کودهای شیمیایی بر پایه یون سولفات بوده که برای مناطقی با خاک قلیایی بسیار مناسب است، این کود علاوه بر اینکه میزان قلیائیت خاک را کم می‌کند، با وارد کردن ازت باعث افزایش رشد گیاهان می‌شود.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر این کود همه مزایای کودهایی نظیر اوره را دارد، ولی مشکلاتی که کود اوره در خاک ایجاد کرده و قلیائیت خاک را افزایش و خاک را مسموم می‌کند را ندارد و بر عکس با کاهش قلیائی خاک باعث افزایش جذب دیگر عناصر موجود در خاک از طریق ریشه گیاهان می‌شود.

اسدی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از بابت کودهای شیمیایی ۶۰۰ میلیارد تومان به شرکت پتروشیمی بدهکار است، افزود: اگر این مبلغ پرداخت نشود دچار چالش جدی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه هشدار داد در صورت عدم تمکین وزارت جهاد کشاورزی به تعهدات مالی و بدهی خود اقدامات قانونی خود را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: سال گذشته ٩٧۶ میلیارد تومان با افزایش ۶۵ درصدی نسبت به سال ١۴٠٠ سود شناسایی شده بیش از ١٠٠ میلیارد تومان تولیدات پتروشیمی بفروش رفته و بهترین عملکرد طول مدیریتی‌اش بوده است.

اسدی بیان کرد: به دلیل مستهلک بودن خط‌های تولید در حال حاضر پنج مجموعه به‌صورت اساسی تعمیر شدند.

وی بیا بیان اینکه، سهام‌دار عمده پتروشیمی شرکت نگهدار خلیج‌فارس است، اطهار کرد: امسال از طریق برگزاری آزمون ۵۸ نفر جذب نیروی انسانی متخصص و غیرمتخصص خواهیم داشت.

اسدی تصریح کرد: پتروشیمی ارومیه در سوده ترین شرایط خود قرار دارد؛ ولی به لحاظ سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی به‌شدت دچار مشکل هستیم و دنبال دریافت تسهیلات و حمایت جدی سهام‌دار هستیم.

اسدی گفت: کود سولفات آمونیوم یکی از بهترین کودهای شیمیایی بر پایه یون سولفات بوده که برای مناطقی با خاک قلیایی بسیار مناسب است، این کود علاوه بر اینکه میزان قلیائیت خاک را کم می‌کند، با وارد کردن ازت باعث افزایش رشد گیاهان می‌شود.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر این کود همه مزایای کودهایی نظیر اوره را دارد، ولی مشکلاتی که کود اوره در خاک ایجاد کرده و قلیائیت خاک را افزایش و خاک را مسموم می‌کند را ندارد و بر عکس با کاهش قلیائی خاک باعث افزایش جذب دیگر عناصر موجود در خاک از طریق ریشه گیاهان می‌شود

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×