» اجتماعی » جاده مرگ گلمان تیتری تکراری اما همچنان تلخ
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
بی‌مهری مسئولان با شهروندان ارومیه‌ای تمامی ندارد؛

جاده مرگ گلمان تیتری تکراری اما همچنان تلخ

خرداد 16, 1402 30

نبود نور کافی، عرض کم مسیر، ایراداتی از قبیل نبود آسفالت مناسب در مبادی مختلف ورودی و خروجی از جمله مشکلات و معضلات جاده گلمان است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ جاده گلمان یکی از مسیرهای قدیمی شهر ارومیه که علاوه بر مسیر گردشگران به سمت دهکده ساحلی چی چست و گلمان، مسیرهای رفت و برگشت روستاییان به شمار می‌رود.

با وجود اقدامات زیاد در راستای بهبود وضعیت این مسیر، هنوز با مشکلات زیاد زیرساختی دست و پنجه نرم می‌کند و همواره یکی از برنامه‌های مهم در حوزه بهبود راه و مسیر، در این حوزه تمهید می‌شود.

از فلکه خاتم‌الانبیا که به سمت شهرک گلمان حرکت‌ می‌کنید، چرای گوسفندان در ابتدای مسیر گردشگری چی‌چست نخستین چیزی است که به چشم می‌خورد.

همچنین ابتدای جاده، کانال‌هایی پر از نخاله ساختمانی و زباله را مشاهده خواهید کرد که مأمن حیوانات و جانوران شده و گلایه‌های را از سوی شهروندان به همراه دارد.

نبود نور کافی و نبود روشنایی و عرض کم مسیر، ایراداتی از قبیل بحث آسفالت در مبادی مختلف ورودی و خروجی این جاده از مشکلاتی است که نیاز به توجه ویژه مسوولان دارد که البته با تبدیل شدن گلمان به شهر جدید و وجود دهکده توریستی چی‌چست این مسیر اهمیت ویژه‌ای به خود گرفته است.

توسعه گاردریل‌ها و تابلوهای هشدار در کنار روشنایی معابر از جمله مهم‌ترین پارامترهای ارتقا دهنده ایمنی جاده‌ها هستند؛ با توجه به اینکه بر اساس اعلام پلیس بیشترین تصادفات در ساعات ابتدایی شب اتفاق می‌افتد و ضرورت دارد تا متولیان در خصوص روشن کردن محورهای مواصلاتی چاره اندیشی کنند.

خبر کشته شدن و مجروح شدن همشهریان در این جاده به خبری تکراری و ناراحت کننده تبدیل‌شده است و هرچند روز یکبار خبرحوادث ناگوار در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا شاید مسئولان هرچه زودتر فکری به حال این جاده‌ها بکنند اما انگار مسئولان چه بومی و چه غیربومی شوقی برای توسعه این شهر ندارند.

بارها و بارها مسئولان مربوطه در نشست‌های خبری با اصحاب رسانه اذعان کرده‌اند که روشنایی جاده چی‌چست ارومیه به دلیل پرتردد بود در دست اقدام است و به زودی شاهد روشنایی این جاده خواهیم بود اما متاسفانه حرف‌ها و وعده‌های آنان شعاری بیش نبوده و یغمای جان رهاورد مسیر گردشگری چی‌چست است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×