» اجتماعی » عطش بازار باعث ایجاد صف‌های طولانی مرغ شده بود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

عطش بازار باعث ایجاد صف‌های طولانی مرغ شده بود

خرداد 20, 1402 50

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عطش بازار باعث ایجاد صف‌های طولانی مرغ شده بود گفت: اکنون هیچ مشکلی در تامین گوشت مرغ وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری حرف؛ خسرو شهبازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه اول تولید سیب در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سال گذشته با اقدامات لازم و با حمایت‌های استاندار هیچ مشکلی در زمینه صادرات سیب نداشتیم.

وی با بیان اینکه سیستم و تجهیزات سردخانه‌ها یکی از موارد مهم برای نگهداری و صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: سردخانه‌های آذربایجان غربی یکی از سردخانه‌های مدرن کشور به شمار می‌روند؛ اما نیازمند بروز رسانی و افزایش تجهیزات هستند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: ٣٠ درصد سیب تولیدی کشور در آذربایجان غربی تولید می‌شود و با تدابیر اتخاذی باغداران ما سال گذشته متضرر نشدند.

وی تصریح کرد: بهترین کار برای ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در محصول سیب تولیدی استان، حرکت به سمت سورتینگ و بسته‌بندی مکانیزه است و باتوجه‌به اهمیت این حوزه، از اولویت‌های اصلی را در برندینگ، سورتینگ و بسته‌بندی میوه به‌ویژه سیب قرار داده‌ایم.

شهبازی بیان کرد: سورتینگ بسته‌بندی سیب به ۴٠ هزار تن رسیده است و در بخش مکانیزاسیون ١٠٠ درصد و در جذب تسهیلات تبصره ١٨ با مشارکت بانک کشاورزی اقدامات خوبی انجام گرفت.

وی به علت کاهش سهمیه نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: به علت تخلف و عدم آگاهی نانوایان از برخی قوانین طرح هوشمندسازی نظارت بر نانوایی‌ها، سهمیه آرد شهرستان کاهش‌یافته بود که با پیگیری کارگروه آرد، نان و گندم شهرستان با افزایش سهمیه آرد ترمیمی جبران می‌شود.

وی در خصوص مشکل نان و قیمت کیسه آرد هم گفت: جهاد کشاورزی در حوزه سهمیه‌بندی آرد مسئول نیست و سایر ارگان‌ها باید مدیریت کنند.

رئیس سازمان کشاورزی تاکید کرد: یا باید قیمت نان و یا باید يارانه نان افزایش پیدا کند تا در بازار مصرف و مدیریت نان تعادل رعایت شود.

شهبازی با تاکید بر اینکه بیش از ١٣٠ بازرس برای نظارت بر نانوایی‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد : با تدابیر اتخاذی و شرایط منطقه برای مدیریت مصرف متوسط سهیمه آرد اختصاصی به استان به بیش از ٩ کیلو به ازای هر نفر رسید.

وی در خصوص ساماندهی بازار مرغ و نان و افزایش سهمیه آرد هم گفت: تمام تلاش سازمان کاهش مشکلات و حاشیه‌های پیشرو بود که در برخی از موارد موفق و در برخی موارد هم تمهیداتی انجام گرفت تا به حداقل برسد.

شهبازی با بیان اینکه عطش بازار باعث ایجاد صف‌های طولانی مرغ شده بود، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۸۰ تا ۲۴۰ تن مرغ گوشت در استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: اکنون هیچ مشکلی در زمینه توزیع گوشت مرغ در استان وجود ندارد و با قیمت مصوب به فروش می‌رسد.

شهبازی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۹۰ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت غلات رفته است، اظهار کرد: تاکنون در سطح بیش از ۲۲۵ هزار هکتار مبارزه با علف هرز و ١۴۶ هزار سن گندم اقدامات خوبی انجام گرفت و با جهش تولید ٢٩٠ هزار در هکتار و اصلاح الگوی کشت اتفاق افتاد.

وی تأکید کرد: مبارزه با بیماری‌های غلات در سطح بیش از ۱۰۳ هکتار و مبارزه با سایر آفات غلات نیز در سطح ۶۶۲ هکتار صورت‌گرفته که این روند همچنان ادامه دارد.

 ١۵٠ پروژه در هفته جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده و کلنگ‌زنی می‌شود

شهبازی بر توسعه صادرات سیب و میوه‌های خارج از فصل تأکید و خاطرنشان کرد: در هفته جهاد کشاورزی امسال ١۵٠ پروژه با اعتبار ۵٧٧ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک هزار و ۲۳۲ نفر در بخش‌های مختلف گیاهی، آب‌وخاک، دامی، شیلات، امور عشایری اشتغال‌زایی می‌شود.

کشتارگاه صنعتی ارومیه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

شهبهزی بیان کرد: کشتارگاه صنعتی ارومیه با تکنولوژی روز و با هزینه ۲۹۰ میلیارد تومان با اشتغال ۲۰۰ نفر در هفته جهاد کشاورزی به زودی بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×