» اجتماعی » عملکرد ضعیف شهرداری ارومیه در دهکده چیچست
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - تیتر یک
دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد:

عملکرد ضعیف شهرداری ارومیه در دهکده چیچست

بهمن 30, 1402 60

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه از عدم بهره‌برداری مناسب از دهکده ساحلی چیچست به عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری شهر ارومیه ابراز نارضایتی کرد.

احد یوسفی دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «حرف رک» از عملکرد ضعیف شهرداری در حوزه‌های مختلف انتقاد کرد و اظهار کرد: شهرداری در سال‌های گذشته با نگاه قطره‌چکانی به خدمات شهری، بودجه‌ای کافی و مناسب را برای این حوزه در نظر نگرفته است و باید در سال آینده این موضوع را جدی بگیرد.

وی افزود: شهرداری باید باتوجه‌به نیاز شهروندان به فضاهای زیبا و آرامش‌بخش، شهر را با مبنای انسان‌محوری طراحی کند و نه ماشین محوری و شهرداری نباید فقط به اجرای پروژه‌های عمرانی بپردازد، بلکه باید به فعالیت‌هایی در زمینه فضاسازی، خدمات شهری و ایجاد محیط‌های نشاط‌آور برای شهروندان نیز اهمیت دهد.

یوسفی همچنین از عدم بهره‌برداری مناسب از دهکده ساحلی چیست به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری شهر ارومیه ابراز نارضایتی کرد و گفت: این دهکده باتوجه‌به داشتن امکاناتی مانند هتل، جشنواره، شهربازی و گردشگری، می‌توانست یک مقصد تفریحی موردعلاقه شهروندان باشد، اما متأسفانه با وجود هزینه‌های میلیاردی، بلاتکلیف مانده است و شهرداری باید راهکارهایی برای جذب شهروندان به این مکان ارائه دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید انگیزه و روحیه سازمان‌ها و مناطق شهرداری در حوزه درآمدزایی افزایش یابد، گفت: شهرداری باید با سرعت بیشتری درآمدهای سازمان‌ها را از خزانه به حوزه مالی آنها برگرداند تا بتوانند بهتر خدمت‌رسانی کنند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه، نیز از مشکلات نیروی انسانی و خدماتی در سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه یادکرد و گفت: شهرداری باید نیروهای انسانی این سازمان را باتوجه‌به سختی کار آنها ساماندهی کند و قراردادها و امنیت شغلی آنها را اصلاح کند. وی از وجود نیروهای روزمزد و بدون بیمه در این سازمان انتقاد کرد و خواستار توجه ویژه شهرداری به این موضوع شد.

یوسفی در پایان از مشکلات حوزه پسماند شهری نیز یادکرد و گفت: شهرداری باید در بودجه سال آینده به تفکیک و محل دفن زباله اهمیت بیشتری بدهد و باتوجه‌به کمبود نیروی انسانی در سازمان مدیریت پسماند، راهکارهایی مانند برون‌سپاری ناحیه‌ها به بخش خصوصی و ادغام نیروهای نواحی را پیش بگیرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×