» اجتماعی » عملیات جستجوی کوهنوردان گم‌شده در اشنویه ادامه دارد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی:

عملیات جستجوی کوهنوردان گم‌شده در اشنویه ادامه دارد

دی 23, 1402 40

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه‌به شرایط نامساعد جوی و بارش برف فراوان، امکان امدادرسانی هوایی وجود ندارد و تیم‌های جستجو با اعزام اعضای جدید از تیم‌های کوهنوردی، برای یافتن کوهنوردان گم‌شده ادامه دارد.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه، عملیات جستجو کوهنوردان گم‌شده در اشنویه همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: جستجوی کوهنوردان گم‌شده در ارتفاعات «رندوله» شهرستان اشنویه از همان ساعات ابتدایی آغاز شده و تا ساعت ۱۲ نیمه‌شب ادامه داشت.

وی تصریح کرد: شب گذشته تیم‌های جستجو دو نفر از اعضای این تیم کوهنوردی گرفتار در بهمن را پیدا کرده و تلاش‌ها برای یافتن سایر افراد با اعزام تیم گروه کوهنوردی جدید که از دیگر شهرها خود را به اشنویه رسانده‌اند، ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باتوجه‌به شرایط نامساعد جوی و بارش برف فراوان، امکان امدادرسانی هوایی وجود ندارد و تیم‌های جستجو با اعزام اعضای جدید از تیم‌های کوهنوردی دیگر شهرها، برای یافتن کوهنوردان گم‌شده ادامه دارد.

وی از شهروندان خواست باتوجه‌به شرایط جوی نامساعد، از تردد در مسیرهای منتهی به منطقه خودداری کنند و به تیم‌های امداد و نجات اجازه دهند تا کار جستجو را به طور مؤثر انجام دهند.

محبوبی تصریح کرد: بارش برف در این شهرستان همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده است و مسئولان راهداری نیز در حال برف‌روبی مسیرهای بین‌شهری و روستایی این شهرستان هستند.

وی با بیان مساعد بودن هوا در این منطقه گفت: با تلاش نیروهای عملیاتی هلال‌احمر ادامه فرایند جست‌وجوی کوهنوردان مفقود شده تا زمان یافتن سه کوهنورد دیگر در حادثه بهمن ارتفاعات رندوله اشنویه ادامه دارد.

خاطرنشان می‌شود؛ روز گذشته پنج کوهنورد در ارتفاعات کوه «رندوله» اشنویه گم‌شده و مفقود شده و عملیات جستجو همچنان با تمام توان توسط امدادگران این جمعیت ادامه دارد.

افراد گیر افتاده گروە کوهنوردی کاویان نقده هستند که دچار سانحه بهمن در اشنویه شده‌اند.

اسامی کوهنوردان گرفتار شده در رندوله اشنویه بهمن یار، رضا کایشی، محسن عزیزی، مبین جسمی، محمد رویان است

اشنویه از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که ازجمله بیشترین بارش‌های برف را همواره در این شهرستان شاهد هستیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×