» اخبار استان » غربی‌‌ها به دنبال منافع سیاسی در حمایت از حقوق بشر است
اخبار استان - پیشخوان - سیاسی
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

غربی‌‌ها به دنبال منافع سیاسی در حمایت از حقوق بشر است

تیر 8, 1402 40

نماینده مردم آذربایجان‌ غربی در مجلس شواری اسلامی گفت: غربی‌ها حمایت از حقوق بشر را به‌عنوان ابزاری برای پیگیری منافع سیاسی خود استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی نسبت به حادثه بمباران شیمیایی سردشت جای تاسف و تامل فراوانی دارد، اظهار کرد: از دولت در مورد احقاق حقوق مصدومان شیمیایی انتظار می‌رود نسبت به طرح دعوی در دادگاه‌های بین المللی اقدام و در اجرای این قانون گام‌های اساسی بردارد.

وی تصریح کرد: اگر سکوت این مجامع نبود هرگز شاهد بمباران شیمیایی شهر حلبچه از سوی رژیم بعثی عراق در همان سال نبودیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا به رغم سرکوب ده‌ها ساله حکومت‌های آل سعود و آل‌خلیفه و نقض آشکار حقوق بشر، همچنان به حمایت از حکومت غیر مردمی این کشورها ادامه می‌دهد.

وی تصریح کرد: در قیام اخیر مردم بحرین برای آزادی و دموکراسی، آمریکا و اروپا نه تنها کشتار مردم بیگناه بحرین را محکوم نکردند، بلکه با حمایت بیشتر و با کمک سربازان جنایکاران به سرکوب مردم در این کشور کمک کردند.

ذاکر با بیان اینکه، آلمان تامین‌کننده اصلی تسیلحات شیمیایی رژیم بعث بود، عنوان کرد: گزارش‌های متعدد آلمان را به عنوان کشوری معرفی می‌‎‌کنند که شرکت‌هایش بیشترین کمک را به رژیم بعث برای دستیابی به سلاح‌‌ها کشتار جمعی انجام دادند.

وی بیان کرد: گزارش‌هایی که سال‌ها پیش از سوی رسانه‌ها منتشر شده، 80 شرکت آلمانی را فهرست کرده‌اند که در دستیابی رژیم بعث به سلاح شیمیایی دست داشته‌اند، در این فهرست نام 24 شرکت آمریکایی و چند شرکت انگلیسی نیز به چشم می‌خورد.

ذاکر گفت: رژیم بعث خریدهای مربوط به برنامه‌های تسلیحاتی خود را در سفارشات بزرگ‌تر و به ظاهر بی‌ضرر از تامین‌کنندگان مدفون کرد.

وی اظهار کرد: به‌رغم ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط سازمان ملل، آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا رژیم بعث عراق را تجهیز کردند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: «اشپیگل»، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت رسانه‌ای آلمان نیز گزارش داد که یک مامور رژیم بعث با یک افسر آلمان غربی آن زمان برای انتقال یک شرکت شیمیایی به عراق همکاری کرده است.

وی بیان کرد: آلمان و دیگر بازیگران غربی همواره سعی کرده‌اند از موضوع حمایت از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای پیگیری برنامه‌های خود استفاده کنند، در حالی که سابقه طولانی مدتی در نقض حقوق بشر از این دست دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×