» اجتماعی » غربی‌ها سردمدار و پرچم‌دار اصلی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
یک کارشناسی سیاسی مطرح کرد:

غربی‌ها سردمدار و پرچم‌دار اصلی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است

تیر 8, 1402 40

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهای غربی در تولید، توزیع و تجارت سلاح‌های شیمیایی همواره دست دارند و آنان را می‌توان سردمدار و پرچم‌دار اصلی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای دانست.

شیرزاد عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت، اظهار کرد: منشأ تولید سلاح‌های هسته‌ای و تجارت آن متعلق به کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که غرب عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی را نقض می‌کند.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: رژیم صهیونیستی انواع سلاح‌های کشتارجمعی را در اختیار دارد و جدی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه و جهان بوده و عامل شکست منطقه خاورمیانه در حرکت به سمت عاری شدن از سلاح‌های کشتارجمعی است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که کشورهای غربی علیه کشورهای منطقه و ایران و همچنین رژیم صهیونیستی نیز علیه شهروندان فلسطینی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند.

عباسیان بیان کرد: نکته حائز اهمیت در این مسئله این است که کشورهای غربی در تولید، توزیع و تجارت سلاح‌های شیمیایی همواره دست دارند و آنان را می‌توان سردمدار و پرچم‌دار اصلی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای دانست.

وی عنوان کرد: گروه‌های تروریستی بدون هیچ‌گونه مسئولیت‌پذیری از سلاح‌های کشتارجمعی استفاده می‌کنند و این نه‌تنها برای خاورمیانه بلکه برای دنیا نیز مشکل جدی به وجود آورده است.

عباسیان با بیان اینکه، استفاده نامشروع از سلاح‌های شیمیایی و ابزار میکروبی جان بسیاری از شهروندان در جهان را به خطر انداخته است، افزود: بنابراین از سازمان ملل خواستاریم تا در خصوص مبارزه با سلاح‌های کشتارجمعی تدابیری را اتخاذ کنند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در رسانه‌های مشهور غربی و به‌خصوص آمریکایی می‌توان به‌راحتی رد پای آمریکایی‌ها را در حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری برای جنایت یا اقدامات ضد حقوق بشری مشاهده کرد؛ البته دیکتاتوری‌هایی که مخالف سیاست‌های آمریکا نباشند.

وی افزود: در پی سرکوب قیام مردمی ایران و هم‌زمان با تأسیس ساواک «برژینسکی»، مشاور امنیت ملی آمریکا، به محمدرضا پهلوی می‌گوید: هر اقدامی را که لازم می‌دانید انجام دهید و کاملاً مطمئن باشید که دولت آمریکا با تمام قوا حمایت خواهد کرد.

عباسیان افزود: جنایت‌های غرب علیه نژادها و قومیت‌های مختلف در داخل و خارج آمریکا (در ایران مثل کُردها و در آمریکا مثل سیاه‌پوستان) استراتژی‌های محاصره نظامی، توسط پایگاه‌های نظامی و پیشبرد طرح‌های جاسوسی از غرب افغانستان، گسترش شکاف‌های قومی و مذهبی باهدف ترویج خشونت و تنش در جنوب شرق ایران برای مقابله با طرح‌های اقتصادی و توسعه کمی و کیفی تولید مواد مخدر در مجاورت مرزهای ایران، به‌منظور تضعیف امنیت ملی ایران دنبال و باید تشریح و تبیین شود.

وی بیان کرد: حضور پررنگ نظامیان ایالات متحده در عراق، سوریه، افغانستان و استقرار انواع جنگنده‌ها و تسلیحات راهبردی – جاسوسی در پایگاه‌های مجاور مرزهای شمال شرق ایران، بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت نظامی ایران بود.

مدرس دانشگاه بیان کرد: از طرفی، حمایت مستقیم مالی و سیاسی از تجزیه‌طلبان قومی، تنها خشونت‌های اجتماعی، تنش‌های قومی و تحرکات مسلحانه را تقویت کرد و درنهایت افزایش تولید مواد مخدر در منطقه، به بحرانی کردن مرزها و گسترش فقر، اعتیاد و تروریسم در منطقه غرب آسیا و سایر نقاط جهان که امنیت اجتماعی و اقتصادی را تضعیف کرده است.

وی گفت: حکومت‌های غیرمردمی و دیکتاتوری که مملو از نقض آزادی‌های مشروع و حقوق بشری‌اند، هیچ‌گاه تحت‌فشار غرب و ایالات متحده آمریکا نبوده‌اند.

عباسیان گفت: اما دولت‌های مستقل و آزادی‌خواه که برآمده از انتخابات مردمی‌اند، با فشارها و تهدیدات مختلف و نوعاً اقدام برای براندازی مواجه بوده و هستند.

وی افزود: کافی است در کارنامه سیاست خارجی آمریکا در خصوص دولت‌های انقلابی نیکاراگوئه، کوبا، شیلی، اندونزی و جمهوری اسلامی تامل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×