» پیشخوان » فتح خرمشهر مصداق نصرت الهی در قرآن کریم است
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

فتح خرمشهر مصداق نصرت الهی در قرآن کریم است

خرداد 3, 1402 40

امام‌جمعه میاندوآب گفت: «ان تنصرالله ینصرکم» وعده الهی است که در خرمشهر محقق شد و خداوند تبارک‌وتعالی یاری خویش را نصیب انسان‌های ولایت‌مدار و ایثارگر کرد.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در مراسم گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در مصلی امام خمینی (ره) میاندوآب در سخنانی با بیان اینکه در فتح خرمشهر، وعده الهی محقق شد؛ اظهار کرد: «ان تنصرالله ینصرکم» وعده الهی است که در خرمشهر محقق شد و خداوند تبارک‌وتعالی یاری خویش را نصیب انسان‌های ولایت‌مدار و ایثارگر کرد.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به فرموده امام راحل (ره) که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود:رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس و به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس و فتح‌المبین امدادهای غیبی را به عینه دیدند و لمس کرده و این چنین با عِده و عُده کم بر لشکریان تا بن دندان مسلح مسلط شده و دشمن را زمین‌گیر کردند.

وی با بیان اینکه خرمشهرها در پیش است و باید خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی و غیره را هم فتح کنیم؛ گفت: خرمشهر محور اتحاد، اخلاص، همدلی و هم‌زبانی بود که در آن مادیات جایی نداشت و سراسر معنویت و اتحاد و ایثار بود.

حسن‌زاده با تأکید بر اتحاد و همدلی، تصریح کرد: همان‌طور که در خرمشهر متحد و همدل بودیم، امروز نیز باید همدل و متحد حرکت کرده و فتنه دشمنان را خنثی سازیم.

امام‌جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه سوم خرداد ۶۱ مصداقی از جنگ بدر صدر اسلام است، اظهار کرد: در جنگ بدر نیز مسلمانان تقوا، صبوری و رازداری کردند و امدادهای غیبی شامل حال آنان شد و در خرمشهر نیز همان قضیه اتفاق افتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی انسان‌ساز بود که فتح خرمشهر از مهم‌ترین دانشگاه‌های آن است، اظهار کرد: هر جای دنیا کسی و آزادمردی پرچم عدالت مردی و دین‌داری به دوش گرفته از مکتب و دانشگاه انقلاب و امامین انقلاب درس گرفته است.

حسن‌زاده تصریح کرد: این مکتب و دانشگاه که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها و دانشمندان هسته‌ای و صیاد شیرازی‌ها دارد با معنویت و اتحاد و همدلی و عدالت‌محوری و خدمت به مردم رشد می‌کند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه همواره باید فرامین رهبر معظم انقلاب آویزه گوش ما باشد، اظهار کرد: آینده‌ای به‌مراتب سنگین‌تر و پیچیده‌تر داریم که دشمن دائم در حال توطئه بوده و لازم است تا امت اسلامی مراقب کند.

وی با بیان اینکه دشمن هیچگاه دست از دشمنی برنمی‌دارد، گفت: تجزیه‌طلبی و تحریک قومیت‌ها و قبیله‌گرایی، محاصره اقتصادی، ترویج ناامیدی و القای ناکارآمدی و تلاش برای انحراف انقلاب اسلامی از مسیر، ترویج اباحه‌گری در جامعه از اهداف و برنامه‌های دشمنان است که امت اسلامی باید در مقابل آن هوشیار باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×