» اجتماعی » فروش سؤالات ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر

فروش سؤالات ترفند مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از دانش‌آموزان

خرداد 8, 1402 40

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در خصوص کلاهبرداری از طریق فروش سؤالات امتحانات، به دانش‌آموزان تمامی مقاطع هشدار داد.

به گزارش حرف رک، سرهنگ اکبر نصرتی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد کلاهبرداری با ترفند فروش سؤالات امتحانات به‌خصوص امتحانات نهایی بودیم.

وی گفت: در این ترفند مجرمین سایبری با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، به حساب‌های بانکی آنان دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کردند.

این مقام مسئول افزود: همچنین سؤالات فروخته شده، سؤالات متفرقه یا سال‌های گذشته بوده و دانش‌آموزان با باورداشتن سؤالات زمان کافی برای مطالعه نگذاشته بودند.

نصرتی تصریح کرد: دانش‌آموزان زمانی که در جلسه امتحان حاضر می‌شدند با دیدن سؤالات متفاوت از سؤالات خریداری شده در آزمون نمره لازم را کسب نکرده بودند.

وی با بیان اینکه نباید فریب تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را خورد، به شهروندان توصیه کرد: ضرورت دارد والدین ضمن آگاه‌سازی فرزندان خود به آنان هشدار داده و آنها را از خریدن سؤالات امتحانات در شبکه‌های اجتماعی منع نمایند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×