» اخبار استان » بوکان » قیام 15 خرداد پیوند عمیق دین و سیاست بود
بوکان
بوکان - پیشخوان

قیام 15 خرداد پیوند عمیق دین و سیاست بود

خرداد 15, 1402 20

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بوکان قیام خونین ۱۵ خرداد نشان دهنده پیوند عمیق دین و سیاست عنوان کرد که سرآغاز بیداری مردم ایران بود.

 به گزارش حرف رک؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بوکان در گفتگو با خبرنگار کانی پرس قیام ۱۵ خرداد را مبدأ حرکت تاریخی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: قیام مردم در ۱۵ خرداد ۴۲ آغازگر حرکت عظیمی بود که در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شد.

 حجت‌الاسلام سلیم ایمانی افزود: قیام خونین و حماسی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام راحل، در حقیقت سرآغازی برای بیداری و آگاهی ملت مسلمان ایران در برابر طاغوت، منشأ مبارزات علنی و حمایت جدی آنان از نهضت حضرت امام (ره) بود.

 وی ادامه داد: بی‌تردید قیام ۱۵ خرداد نهضت ماندگار و اثرگذار در تاریخ معاصر کشور و نقطه عطفی در کارنامه نهضت‌های چند قرن اخیر می‌تواند باشد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بوکان تصریح کرد: با وجود ممانعت‌های رژیم سفاک پهلوی و آزار و اذیتی که برای امام و مردم در مسیر نهضت انقلاب اسلامی به وجود آورد؛ اما این نهال نورس در ۲۲ بهمن‌ماه ۵۷ به ثمر نشست تا ملت ایران آغازگر نهضت بیداری امت اسلامی شد.

 وی افزود: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ پیوند عمیق دین و سیاست و در نهایت شکستن استخوان‌های پوسیده نظام دیکتاتوری و چراغ راهی برای حرکت به سمت آینده‌ای پرامید بود.

 ایمانی در ادامه وحدت ملی را مهم‌ترین دستاورد قیام ۱۵ خرداد دانست و تصریح کرد: در ۱۵ خرداد مردم در مقابل بی‌ارزشی‌ها قیام کردند و نگذاشتند این بی‌ارزشی‌ها بر جامعه حاکم شود و دستاورد بزرگ این قیام وحدت ملی بود.

 وی ادامه کرد: درحالی‌که امروز شصتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد را گرامی می‌داریم که همچنان ملت ایران با همان شور و بصیرت ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به راه خود برای رسیدن به آرمان‌های امام شهدا و شهدای انقلاب اسلامی گام بر می‌دارد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بوکان افزود: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد عمل به جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری در جامعه است.

 حجت‌الاسلام سلیم ایمانی ادامه داد: کارشناسان حوزه تبیین نیاز است ابعاد مختلف قیام خونین ۱۵ خرداد را در مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت جدی برای دانَ آموزان و دانشجویان تشریح کنند.

 وی گفت: متأسفانه طی چند سال گذشته از حوزه تبیین به‌ویژه در خصوص حوادثی همچون ۱۵ خرداد ۴۲ و دیگر وقایع انقلابی قبل از بهمن ۵۷ کوتاهی کردیم.

 ایمانی واقعیت تاریخی کشور از ۱۵ خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ را که در نهایت منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد بسیار مهم و سرنوشت‌ساز دانست و گفت تبیین این رویدادها برای نسل فعلی واجب است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم از شهدای ۱۵ خرداد الگو بگیریم و بصیرت و هوشیاری این شهدا را در زندگی خود ساری و جاری کنیم.

 انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×