» اجتماعی » قیمت شیر در ارومیه طغیان کرد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک

قیمت شیر در ارومیه طغیان کرد

خرداد 10, 1402 60

امروز در ارومیه قیمت لبنیات افسار پاره کرد و همین مسئله سبب شده تا شهروندان گلایه‌های زیادی در این زمینه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، با جراحی اقتصادی دولت در سال گذشته قرار بود افزایش قیمت‌ها کنترل شود؛ اما گرانی دامنگیر کالاهای اساسی شده و مردم را نگران کرده است.

امروز بر اساس گزارش‌ها ارسالی از سوی مردمی قیمت لبنیات در ارومیه افسار پاره کرد و همین مسئله سبب شده تا شهروندان گلایه‌های زیادی در این زمینه داشته باشند.

البته شهروندان معتقدند این گلایه‌ها ثمری ندارد و شاهد کاهش قیمت‌ها و یا بازگشت آنها به قیمت سابق نخواهیم بود.

ماست ۶۵ هزارتومانی امروز در بازار ۸۵ هزار تومان به فروش می‌رسد، درحالی‌که کودکان برای رشد به لبنیات نیاز دارند؛ اما خانواده از خرید عاجزند.

محصولات لبنی پر مصرف هستند؛ اما برخی از آنها نه یکبار بلکه چند مرحله با افزایش قیمت مواجه شده و اقتصاد خانواده را دچار چالش کرده‌اند.

افزایش ثانیه‌ای قیمت لبنیات، شیر و ماست در ساز ناکوک بین تولید و مصرف، نقش این مواد غذایی را در سفره‌ها کم‌رنگ کرده و جای خالی آن هر روز بیشتر از دیروز احساس می‌شود.

بر اساس گزارش‌های میدانی، دامداران و صنایع لبنی با سرپیچی از نرخ‌های اعلامی ستاد تنظیم بازار، قیمت‌ها را افزایش داده و هر یک دیگری را مسئول این گرانی‌ها می‌داند.

واحدهای صنفی و فروشگاهی می‌گویند، وقتی کارخانه نرخ را افزایش داده، چاره‌ای جز فروش باقیمت بالاتر نداریم؛ اما کارخانه‌های لبنی، دامداران را مشکل اصلی دانسته و می‌گویند که آن‌ها شیر خام را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به کارخانه‌ها می‌فروشند.

مسئولان نیز بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند که در یک سال اخیر قیمت لبنیات افزایش نداشته است.

این در حالی است که یکی از فروشندگان محصولات لبنی در ارومیه می‌گوید: خودم سوپرمارکت دارم، قبل از عید هر بطری شیر در فروشگاه‌ها ۲۲ هزار تومان به فروش می‌رسید؛ اما در حال حاضر با افزایش سه هزارتومانی به ۲۵ هزار تومان رسیده است.

قبل از عید شیرهای سه‌گوش ۳۰۰ تومان گران شد و بعد از عید امسال باز هم ۲۰۰ تومان به گرانی قیمت آنها افزوده شد؛ یعنی شیرهای یک هزار و ۳۰۰ تومانی قبل از عید حالا یک هزار و ۸۰۰ هزار تومان شده است.

احمدزاده عنوان کرد: ماست‌های دبه‌ای، سطلی افزایش قیمت داشته و همچنین قیمت انواع پنیر و خامه نیز سیر نزولی داشته است.

 

خداحافظی با شیر

گزارش میدانی خبرنگار از گلایه شهروندان از تغییر مداوم نرخ لبنیات حکایت دارد.

یکی از شهروندان ارومیه‌ای دراین‌رابطه گفت: گران‌شدن کالاهای اساسی تبدیل به رویه‌ای کاملاً عادی شده و اگر کالایی گران نشود باید تعجب کرد.

این شهروند گفت: نمی‌دانم در این شرایط خانوارهایی که جمعیت بالایی دارند و یا خانوارهایی که کودک و نوزاد در خانه دارند باید چه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ارزان‌ترین شیرهای موجود در بازار که البته در مورد کیفیت آنها هم بحث وجود دارد تا پیش‌ازاین هم قیمت بالایی داشتند؛ اما اینک باید با قیمت جدید آنها را تهیه کنیم.

این شهروند ارومیه‌ای گفت: بنده به دلیل تعداد بالای جمعیت خانوار روزانه دو عدد شیرپاکتی تهیه می‌کردم؛ اما اینک مجبور هستم این تعداد را به یک شیرپاکتی روزانه برسانم.

بهنام رضایی دیگر شهروند ارومیه‌ای نیز در باره به خبرنگار حرف رک گفت: با این گرانی سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار داشتیم باتوجه‌به اینکه در تولید محصولات لبنی خودکفا هستیم قیمت لبنیات افزایش نداشته باشد.

بهنام بیان کرد: کشور ما یکی از صادرکنندگان این محصولات به شمار می‌رود، دولت ابتدا بازار داخل و نیاز هم‌وطنان را تأمین کرده و سپس به شرکت‌های لبنی اجازه صادرات بدهد.

 

قیمت شیر فله‌ای افزایش نداشته است

عبدالله نریمانی رئیس اتحادیه خواربار فروشان ارومیه در خصوص افزایش قیمت لبنیات در ارومیه، گفت: قیمت شیر فله‌ای افزایش نیافته است.

وی افزود: دامداران شیر را به قیمت ۱۱ تا ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسانند و اصناف نیز این شیر را با قیمت ۱۶ هزار تومان عرضه می‌کنند.

نریمانی بیان کرد: قیمت لبنیات صنعتی در ارومیه افزایش داشته است؛ اما شیر فله‌ای که شیر پزان از دامداران خریداری می‌کند در حال حاضر با همان قیمت به مردم عرضه می‌کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×