» اجتماعی » لزوم برخورد قوه قضاییه با عاملان شهادت شهدای امنیت در اصفهان
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - پیشخوان

لزوم برخورد قوه قضاییه با عاملان شهادت شهدای امنیت در اصفهان

اردیبهشت 27, 1402 30

نماینده مردم آذربایجان‌ غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم برخورد قوه قضاییه با عاملان شهادت، شهدای امنیت در اصفهان گفت: برای اعدام این اشخاص باید دیوان عالی کشور ورود پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با اشاره به لزوم برخورد قوه قضاییه با عاملان شهادت سه تن از شهدای امنیت در اصفهان اظهار کرد: سال گذشته برخی از افراد کف خیابان و اغتشاشگران، جاهل و بعضی نیز غافل بودند که تحت‌تأثیر القائات و فضاسازی مسموم رسانه‌های معاندان قرار گرفته بودند.

وی تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته باعث شده بود که بیشتر مردم تصور کنند که اتفاقات خاص و غیرمنتظره‌ای در حال وقوع است، اما توطئه‌های دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی به‌خصوص اغتشاشات اخیر با بصیرت و حضور مردم و رهنمودها و هدایت‌های رهبری خنثی شد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این کسانی که در خیابان‌ها فساد و تخریب می‌کنند، همه یک حکم ندارند برخی جوانان و نوجوانانی هستند که بر اثر هیجان ناشی از ملاحظه یک برنامه اینترنتی به خیابان آمده بودند که چنین افرادی با یک تنبیه متوجه اشتباهشان کرد.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی از اغتشاشگران دست به جنایات فجیعی زده و خسارات فراوانی را به بارآوردند بنابراین این افراد باید توسط مقامات قضایی و بر اساس مقررات مجازات شوند.

دیرباز در خصوص اعدام عاملان شهادت، مدافعان امنیت در اصفهان گفت: برای اعدام این اشخاص باید دیوان عالی کشور ورود پیدا کرده و با رای دیوان عالی کشور حکم اعدام آنان صادر شود.

وی تصریح کرد: اگر برای اعدام این افراد مطالبه‌ای هم از سوی مردم وجود داشته باشد مسئولان قضایی باید توضیحات لازم را برای تنویر افکار عمومی ارائه دهند.

دیرباز بیان کرد: در خصوص نحوه اعدام علنی و غیرعلنی عاملان شهادت مدافعان امنیت در اصفهان نمی‌توانم هیچ اظهار نظری بکنم چرا که این موضوع نیازی به مصلحت‌سنجی دارد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به آیات قرآن، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، در اجرای برخی مجازات باید عده‌ای حضور داشته و شاهد مجازات عاملان جنایات مجرمان باشند تا این مجازات عاملی برای بازدارنده جرم در جامعه باشد.

وی عنوان کرد: مسئولان و مقامات قضایی باید بر اساس مصلحت‌اندیشی و مقررات با عاملان جنایت در اصفهان برخورد داشته باشند.

دیرباز در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران در طول ۴۴ سال نشان داده که به آرمان‌های انقلاب خیانت نکرده است؛ بنابراین در اغتشاشات اخیر این آشوبگران بوده‌اند که قصد براندازی انقلاب را داشتند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×