وی افزود: چرا این اتفاق می‌افتد؟ قبل از جواب‌دادن به این پرسش باید به علل و عوامل دیگر این حادثه وحشتناک اشاره کنیم.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی تصریح کرد: در این راستا نقش فضای مجازی و آلوده‌سازی ماجرا از حادثه مرحوم امینی تاکنون، تخریب ارزش‌ها و جابه‌جایی و دادن نشانی غلط به افکار عمومی، حب و بغض علیه نظام انقلاب اسلامی، برانگیختگی همگانی جمعی و زنده نگه‌داشتن ماجراهای غم‌انگیزی که ما خودمان نسبت به آنها دلمان آزرده هست اما می‌خواهند این ماجرا از یاد نروند و افراد کشته شده دراین‌بین زیاد شود.

وی عنوان کرد: در این میان پمپاژ خشونت و ریل‌گذاری و دید بد نسبت به تأمین‌کنندگان امنیت درصورتی‌که اگر خدشه‌ای به امنیت وارد شود دیگر نمی‌توان آرامش و امنیت اجتماعی انتظار داشت.

عبدالله‌زاده اظهارکرد: این چه منطقی است که باید با خشونت افراد بی‌گناه و خادم این نظام  به شهادت برسند، اگر تبیین این وقایع سریع‌تر اتفاق بیافتد دیگر دشمن فرصت روایتگری پیدا نمی‌کند تا بتواند قاتل را با شهید و شهید را با جلاد تعویض کند.

وی تاکید کرد: تک‌تک مولفه‌های اتفاق افتاده در یک سال اخیر باید تبیین شود، تا کسی جرات نکند تا بگوید ما حق بودیم و این مسئله نباید نهادینه و تبلیغ گردد چه‌بسا مشکلات زیاد خواهد شد .

عبدالله‌زاده عنوان کرد: چرا باید حافظان امنیت مورد نکوهش قرار گرفته و یا بدین شکل و به‌صورت وحشیانه زیر گرفته می‌شوند آیا برای یک حادثه‌ای باید افراد بی‌گناه و مخلص به شهادت برسند و نباید گذاشته شود وجه پلیس مورد تخریب قرار گیرد.

تحلیل‌گر سیاسی یادآور شد: لازم است قوه قضاییه هم در فضای مجازی و هم فضای حقیقی به این موضوع ورود پیدا کند و نگذارد افکار مسموم بازنشر و اثرات روانی و خشونت علیه امنیت کشور و عناصرش در حین مأموریت اجرا گردد.

وی تأکید کرد: در این برهه زمانی دشمنان طوری مظلوم‌نمایی می‌کنند و افرادی که این کارها را انجام می‌دهند و گزینشی برخورد می‌کنند تا نتیجه‌گیری غیرواقعی انجام‌گرفته و در خاتمه به‌راحتی از این حادثه گذرانند و از زیر گرفتن به‌قصد نیروی امنیتی چشم‌پوشی می‌کنند.

عبدالله‌زاده بیان کرد: جامعه دینی و اسلامی ما هر چقدر از بینش‌های ارزشی و معنویت و دین فاصله بگیرد افکار خبیث و مادی و خشونت به‌جای خشونت رونق می‌گیرد.

وی افزود: انگیزه‌های مثبت با افکار منفی جابه‌جا شده و این نقشه راه دشمن به‌راحتی در افراد سست‌عنصر و افکار منفی نفوذ و جذب و اجرا نقشه‌های شوم به ضرر محیط اجتماعی و نظام تبدیل می‌شود و آسیب‌های اجتماعی زیاد می‌شود.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی عنوان کرد: باید به این اصل بینش‌های ارزشی و دینی توجه جدی شود و بافرهنگ‌سازی به نسل جوان فرهنگ ارزشی و سالم تغذیه فکری و عملی تولید و تبلیغ و حمایت توسط مسئولین سرلوحه کار قرار گیرد.

انتهای پیام/