» اجتماعی » لزوم تبیین نقش آمریکا در حمایت از جنایت‌کاران به نسل جوان
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

لزوم تبیین نقش آمریکا در حمایت از جنایت‌کاران به نسل جوان

تیر 8, 1402 20

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: نقش آمریکا و غرب در حمایت از دیکتاتورها و جنایت‌کاران بزرگ جنگی باید به نسل جوان تبیین شود.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: در سال ۶۶، صدام و رژیم بعثی عراق با وجود استفاده از توطئه‌های مختلف در مقابل ملت ایران کاری از پیش نبرده و در نهایت با توسل به بمباران شیمیایی به شهرهای مرزی ایران از جمله سردشت مردم بی‌گناه و غیرمسلح این شهرستان را مورد هجوم وحشیانه خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: بمباران مردم بی‌دفاع این شهر با بمب‌های شیمیایی که استکبار خود در اختیار رژیم بعث قرار داده بود نمونه عینی جنایات استکبار در کشورمان است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه تصریح کرد: بدون شک می‌توان گفت در هفتم تیر هولناک‌ترین جنایت بشری به دست نوکر سرسپرده استکبار جهانی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بمباران شیمیایی مردم مظلوم شهر سردشت پرده از چهره واقعی مدعیان حقوق بشر در جهان برداشت.

کلشی‌نژاد بیان کرد: هنوز هم آثار جنایت رژیم بعث عراق در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در کشورمان وجود دارد و هنوز هم جانبازان شیمیایی زیادی در سطح کشورمان به‌ویژه سردشت هستند که با مشکلات به وجود آمده از این اقدام ضدبشری صدام و کشورهای اروپایی دست‌به‌گریبان هستند.

وی بیان کرد: آزادگان جهان با این اقدام رژیم بعث عراق که با حمایت قدرت‌های بزرگ انجام شد دانستند که مطرح‌کردن شعار دفاع از حقوق بشر توسط قدرت‌های غربی نیز یک حرکت سیاسی است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: فرزندان ما باید بدانند که سردشت این نماد مقاومت و غیرت، چگونه در خود مردان رشید و زنان فهیمی را پرورش داده تا نام بلند ایران را در دفتر مقاومت به ثبت جهانی برسانند.

وی در پایان به تبیین نقش آمریکا و غرب در حمایت از دیکتاتورها و جنایت‌کاران بزرگ جنگی به نسل جوان تاکید کرد: فاجعه بزرگ انسانی بمباران شیمیایی شهر سردشت توسط رژیم منفور بعثی سند توحش غرب، نماد حقوق بشر آمریکایی و گویاترین سند مظلومیت جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران است.

وی گفت: بنابراین جنایات آمریکا باید برای جامعه به‌خصوص نسل جوان تبیین شود تا چهره واقعی آمریکا را به آنان نشان دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×