» پیشخوان » لزوم همت جهان اسلام برای حمایت از فلسطین
پیشخوان - سیاسی - مهاباد
امام جمعه مهاباد مطرح کرد:

لزوم همت جهان اسلام برای حمایت از فلسطین

دی 22, 1402 1 30

امام‌جمعه مهاباد گفت: حمایت از فلسطین و یمن زمینه‌سازی برای پیروزی مردم غزه و یمن در این جنگ نابرابر، نیازمند همت جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ عبدالسلام امامی در خطبه نمازجمعه مهاباد اظهار کرد: قرآن کریم، کتاب مقدس اسلام، نه‌تنها یک راهنمای روحانی برای مسلمانان است، بلکه به‌عنوان یک منبع شفا و تسکین نیز شناخته می‌شود همه بدانند خدای ما با خدای همه کشورهای جهان اسلامی یکی است همه ما مسلمان هستیم.

وی تصریح کرد: هنگام خواندن قرآن، ذهن و قلب ما به سمت آرامش و صفای بیشتر هدایت می‌شود و در نتیجه درد و رنج‌های جسمانی و روحانی خود را فراموش می‌کنیم.

امام‌جمعه مهاباد درباره حملات آمریکا و انگلیس به کشور یمن بیان کرد: حملات پی‌درپی دیشب آمریکا و انگلیس به کشور یمن، نشان از تندروی بی‌پایان آمریکا و تلاش برای تحقیر و ضعف کشورهای مستضعف دارد یمن، با دفاع از کشور غزه و حمایت از مظلومان فلسطین، نشان داده است که در برابر ستمگران خواهد ایستاد.

امامی در ادامه گفت: بالغ بر ۱۰۰ موشک توسط آمریکا و انگلیس به سمت کشور یمن شلیک شده است و این حملات در ۷۳ بار محقق شده است و همچنان از حرکت کشتی‌های اسرائیلی از دریای سرخ جلوگیری می‌کنید و تاکنون این حملات پنج شهید و۶ زخمی برجای گذاشت است قطعاً بی‌جواب نخواهد ماند دفاعی یمن در مقابل حملات آمریکا قابل تحسین است باور داریم که چنین حملات غیرقانونی و ستم‌آمیز آمریکا، پاسخ سنگین و قاطعی خواهد داشت.

امامی درباره شهدای غزه بیان کرد: شهدای غزه به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده است که بیش از ۹ هزار نفر از آن‌ها کودکان بی‌گناه فلسطینی هستند این وضعیت ناعادلانه و ظلم آمیز ادامه دارد و رژیم صهیونیستی با بمب‌های خود، زیر سؤال قرار دادن حقوق بشر و منافع مردم فلسطین را به چالش کشیده است.

وی افزود: این عمل جنگنده‌ای و نابخردانه، منجر به نابودی ویرانگر و نابودشدن زیرساخت‌های فلسطین شده است و حمایت از فلسطین و یمن زمینه‌سازی برای پیروزی مردم غزه و یمن در این جنگ نابرابر، نیازمند همت جهان اسلام است.

عبدالسلام امامی اظهار کرد: نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر ان کشور منتقل کرده و در اختیار امریکاقرار داده بود.

وی افزود: نیروهای مسلح و نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از استعداد و تجهیزات بالقوه خود، توانستند کشتی دشمن با نام جدید نیکولاس ST را در دریاچه همیشه فارس توقیف کنند این عمل نشان‌دهنده قدرت و توانایی بالای نظامی ایران در حفاظت از منافع ملی و حفظ امنیت منطقه است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×