» اخبار استان » تکاب » مبارزه با فساد و رانت مهمترین دغدغه و مطالبه مردم است
تکاب
امام جمعه تکاب:

مبارزه با فساد و رانت مهمترین دغدغه و مطالبه مردم است

تیر 2, 1402 40

امام جمعه تکاب گفت: از زحمات و تلاش های دستگاه قضا در احیای حقوق عامه و حمایت از مظلوم و تحقق عدالت قدردانی میکنیم.

به گزارش حرف رک به نقل از شیز، حجت الاسلام مصطفی کوهی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تکاب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران با وفایش ، از زحمات و تلاش های دستگاه قضا در احیای حقوق عامه و حمایت از مظلوم و تحقق عدالت قدردانی نمود.

امام جمعه تکاب گفت: از زحمات رئیس کل دادگستری استان جناب آقای عتباتی که فرزند همین شهرستان و مایه افتخار برای شهرمان هستند، قدردانی می کنم.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات مردم ، مبارزه با فساد و اختلاس و رانت است.

حجت الاسلام کوهی گفت: قوه قضائیه، ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می‌شود درحالی‌که قوه مجریه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چراکه تار و پود انواع و اقسام جرائم در دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته، فارغ از این‌که چه جریان و طیفی در رأس قوه مجریه بوده، ضعف‌های بنیادی در مدیریت اداری چنان به‌هم‌ریخته بود که در غفلت یا غیاب مسئولان دولتی، غارتگران بیت‌المال با استفاده از خلل و فرج سازمانی توانستند هزاران میلیارد تومان را تاراج کنند و به‌غارت ببرند.

امام جمعه تکاب افزود: امروز قوه مجریه در دستان فردی است که سالیان متمادی در قوه قضاییه بوده و انتظار می رود با مسببان آشفتگی در بازار سرمایه و بورس و مسکن و خودرو برخورد کنند.

حجت الاسلام کوهی گفت: طبق فرموده سرار شهید حاج قاسم سلیمانی : والله هر کس به این نظام تیر انداخت آواره شد.

خطیب جمعه تکاب افزود: پلیس آلبانی با حمله به مقر منافقین در تیرانا ضربه سنگینی به گروهک تروریستی منافقین وارد ساخت و آن‌ها را برای چندمین بار آواره کرد.

امام جمعه تکاب در راستای مبارزه با مواد افیونی و خانمان سوز مخدر گفت: بدون تردید مصرف بی‌رویه و روزافزون مواد مخدر، به‌عنوان یکی از بزرگترین مشکلات قرن حاضر تلقی می‌گردد و زیان‌های ناشی از آن در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بسیار سنگین است، به‌طوری که اکثر کشورهای جهانی سعی دارند، تا برنامه‌ای جهت پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان به اجرا گذارند.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: پیدایش و گسترش اعتیاد در ایران نیز از جمله این شگردها بوده است که توسط استعمار انگلیس و از سوی «برادران شرلی» در دوره صفویه رواج داده شد. اما در دوران قاجار، از زمان ناصرالدین شاه در اطراف دارالخلافه در تهران، زمین‌های وسیعی به کشت خشخاش اختصاص یافت و سطح کشت آن به‌حدی زیاد شد که صرفنظر از کفاف مصرف داخلی‌، سالیانه مقادیر زیادی تریاک به مستعمرات انگلیس نیز صادر میشد.

وی گفت: امروز اعتیاد تاثیر عظیمی در افزایش فقر و طلاق و بیکاری و آسیب های اجتماعی دارد. بنابراین درخواست داریم دیوار چینی با مرز افعانستان و مبارزه با ورود آن به کشور مورد توجه مسؤلان امر قرار گیرد.

حجت الاسلام مصطفی کوهی در خصوص فعالیت و شیطنت منافقین در ادوار مختلف گفتند: کمتر از شش ماه پیش در همین توئیتر، منافقين مانور اقتدار می‌دادند و با هویت‌های نیابتی صحبت از فتح تهران می‌کردند. لذا باید به آنان گفت همان طور که رهبر عزیزمان فرمودند شما حقیر تر آز آن هستید که جمهوری اسلامی ایران راشکست بدهید

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×