» اخبار استان » بوکان » مبارزه ۴۸ هزار هکتاری مزارع بوکان علیه پوره‌سن
سمپاشی
بوکان - پیشخوان - گفتگو
مدیر جهاد کشاورزی بوکان مطرح کرد:

مبارزه ۴۸ هزار هکتاری مزارع بوکان علیه پوره‌سن

خرداد 24, 1402 30

رئیس جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال بیش از ۴۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان بوکان مبارزه با پوره مادری سن غلات انجام شده است.

به گزارش حرف رک، انور امینی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار کانی‌پرس در خصوص آخرین وضعیت مبارزه با پوره‌سن عنوان کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون در بیش از ۴۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع گندم شهرستان بوکان مبارزه با پوره مادری سن غلات انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برنامه‌ریزی‌شده برای مبارزه با پوره‌سن یک هزار و ۳۸۶ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان در برابر این آفت سم‌پاشی شود.

وی با اشاره به شرایط خاص آب‌وهوایی در سال جاری و رطوبت موجود در هوا عنوان کرد: این شرایط متأسفانه سبب افزایش پوره‌سن مادر در مزارع شهرستان شد که لازم است تمام کشاورزان هر چه سریع‌تر نسبت به سم‌پاشی مزارع خود با سموم حشره‌کش اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان ادامه داد: خوشبختانه امسال و برای اولین‌بار بیش از ۱۲۴ هکتار از مزارع گندم و جوی بوکان با استفاده از دو عدد پهپاد علیه پوره سن سم‌پاشی شده‌اند.

امینی خواه تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین همچون پهپادها برای افزایش بهره‌وری مزارع کشاورزی امری اجتناب‌ناپذیر و لازم است و نقش بسزایی در تولید محصولات مختلف دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: سم‌پاشی دقیق و یکنواخت به‌وسیله واپایش هوشمند، کاهش درصد مصرف سم، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرایند سم‌پاشی، از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

امینی‌خواه در ادامه عنوان کرد: سم‌پاشی دقیق و یکنواخت به‌وسیله واپایش هوشمند، کاهش درصد مصرف سم، جلوگیری از افزایش تلفات و ضایعات کشاورزی در فرایند سم‌پاشی، از مزایای استفاده از پهپاد در بخش کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی بوکان افزود: در سال زراعی جاری باهمت کشاورزان این شهرستان ۶۷ هزار هکتار از مزارع دیم و ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع آبی زیر کشت رفته است.

وی افزود: بیش از ۹۵۴ تن کود فسفاته، دو هزار و ۹۰۰ تن کود اوره و ۲۲ تن کود پتاسه بین کشاورزان توزیع شده است.

امینی‌خواه اظهار کرد: این شهرستان هر ساله مقام اول تولید گندم را دارد و عنوان‌دار انبار غله در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×